6 rzeczy, których nigdy nie mów swojemu ubezpieczycielowi


Zobacz załączniki (1)

Unikając tych sześciu zdań masz większą szansę na wybór najlepszej dla Ciebie polisy i szybkie otrzymanie odszkodowania w przypadku szkody.

1. „Nie wiem, przed czym się ubezpieczyć”

Wszyscy się czegoś obawiamy. Ale w dzisiejszych czasach na większość takich powodów lęku można znaleźć remedium w postaci odpowiednio dobranego wariantu ubezpieczenia. Wystarczy tylko porozmawiać z Agentem, opowiedzieć mu o wszelkich swoich obawach (również dotyczących tych rzeczy, których na pierwszy rzut ubezpieczyć się nie da) i wspólnie zdecydować, od jakich ryzyk wykupić polisę.

 

2. „Wszystko jest przecież jasne”

Na pewno jasne? Nie mów, że wszystko wiesz, jeśli nie jesteś na 100 procent tego pewny. Wątpliwości niewyjaśnione przy zawieraniu umowy ubezpieczenia niejednokrotnie mogą być powodem stresu w przypadku zaistnienia szkody. Zawsze warto poprosić Agenta ubezpieczeniowego o wyjaśnienie choćby najmniejszej wątpliwości, a w domu przeczytać raz jeszcze Ogólne Warunki Ubezpieczenia. Pamiętaj, że zawsze możesz liczyć na pomoc Agenta w trudnych kwestiach, nawet już w trakcie trwania ochrony.

 

3. „Przecież mnie nie stać”

Myślisz, że nie masz pieniędzy na wymarzone ubezpieczenie? Najlepiej skontaktować się z Agentem i sprawdzić, czy tak jest faktycznie. A nawet, jeżeli koszt wydaje się zbyt wysoki, nie musisz od razu rezygnować. Dzięki pomocy doradcy ubezpieczeniowego zawsze można obniżyć wysokość składki, eliminując najbardziej zbędne elementy z zakresu polisy. Jeśli nadal to dla Ciebie zbyt duży koszt, możesz liczyć na rozłożenie płatności składki na raty.

 

4. „Nie pamiętam, kiedy to było”

Wbrew pozorom, czym więcej ubezpieczyciel wie, tym szybciej będzie mógł wypłacić nam odszkodowanie. W przypadku zgłoszenia szkody należy podać dokładne miejsce, czas i okoliczności zaistnienia szkody. Jeśli nie pamiętamy wszystkich szczegółów, należy w miarę możliwości podać najbardziej przybliżone informacje. W przeciwnym wypadku ubezpieczyciel będzie musiał dalej sam ustalać fakty, choćby takie jak np. czy poszkodowany objęty był ochroną ubezpieczeniową w trakcie zaistnienia szkody. A to dochodzenie może znacznie opóźnić wypłacenie odszkodowania.

 

5 „Nie mam czasu”

Zawarcie umowy ubezpieczenia czy obsługa polisy nie są wcale czasochłonne. W Polsce powstało pierwsze eKonto ubezpieczeniowe, czyli platforma ubezpieczeniowa do pełnej obsługi polis online. Dzięki niej można na bieżąco oglądać posiadane polisy, modyfikować dane osobowe, zgłaszać sprzedaż samochodu online, otrzymać zaświadczenia o przebiegu ubezpieczenia, płacić za polisy, czy kontaktować się z doradcami ubezpieczeniowymi.

 

6 „Nie tyle miałem dostać!”

Jeżeli masz poczucie, że wysokość Twojego odszkodowania nie jest adekwatna do poniesionej przez Ciebie straty, nie pomstuj. Lepiej poproś ubezpieczyciela, by wyjaśnił Ci swoją decyzję o odszkodowaniu. W firmach ubezpieczeniowych istnieją specjalne jednostki, które przyjmą reklamacje i - w przypadku uzasadnionych przesłanek - ponownie rozpatrzą Twoją sprawę.


Załączniki

Rutkowski klocek.mp4

Hubert Rutkowski z Biura Ubezpieczeń Klientów Strategicznych Ergo Hestii

Poznaj szczegóły

Dane adresowe

Grupa Ergo Hestia

Hestii 1, 81-731 Sopot


Newsletter

Otrzymuj najnowsze informacje o Grupie ERGO Hestia.