6 rzeczy, których nigdy nie mów swojemu ubezpieczycielowi


Zobacz załączniki (1)

Unikając tych sześciu zdań masz większą szansę na wybór najlepszej dla Ciebie polisy i szybkie otrzymanie odszkodowania w przypadku szkody.

1. „Nie wiem, przed czym się ubezpieczyć”

Wszyscy się czegoś obawiamy. Ale w dzisiejszych czasach na większość takich powodów lęku można znaleźć remedium w postaci odpowiednio dobranego wariantu ubezpieczenia. Wystarczy tylko porozmawiać z Agentem, opowiedzieć mu o wszelkich swoich obawach (również dotyczących tych rzeczy, których na pierwszy rzut ubezpieczyć się nie da) i wspólnie zdecydować, od jakich ryzyk wykupić polisę.

 

2. „Wszystko jest przecież jasne”

Na pewno jasne? Nie mów, że wszystko wiesz, jeśli nie jesteś na 100 procent tego pewny. Wątpliwości niewyjaśnione przy zawieraniu umowy ubezpieczenia niejednokrotnie mogą być powodem stresu w przypadku zaistnienia szkody. Zawsze warto poprosić Agenta ubezpieczeniowego o wyjaśnienie choćby najmniejszej wątpliwości, a w domu przeczytać raz jeszcze Ogólne Warunki Ubezpieczenia. Pamiętaj, że zawsze możesz liczyć na pomoc Agenta w trudnych kwestiach, nawet już w trakcie trwania ochrony.

 

3. „Przecież mnie nie stać”

Myślisz, że nie masz pieniędzy na wymarzone ubezpieczenie? Najlepiej skontaktować się z Agentem i sprawdzić, czy tak jest faktycznie. A nawet, jeżeli koszt wydaje się zbyt wysoki, nie musisz od razu rezygnować. Dzięki pomocy doradcy ubezpieczeniowego zawsze można obniżyć wysokość składki, eliminując najbardziej zbędne elementy z zakresu polisy. Jeśli nadal to dla Ciebie zbyt duży koszt, możesz liczyć na rozłożenie płatności składki na raty.

 

4. „Nie pamiętam, kiedy to było”

Wbrew pozorom, czym więcej ubezpieczyciel wie, tym szybciej będzie mógł wypłacić nam odszkodowanie. W przypadku zgłoszenia szkody należy podać dokładne miejsce, czas i okoliczności zaistnienia szkody. Jeśli nie pamiętamy wszystkich szczegółów, należy w miarę możliwości podać najbardziej przybliżone informacje. W przeciwnym wypadku ubezpieczyciel będzie musiał dalej sam ustalać fakty, choćby takie jak np. czy poszkodowany objęty był ochroną ubezpieczeniową w trakcie zaistnienia szkody. A to dochodzenie może znacznie opóźnić wypłacenie odszkodowania.

 

5 „Nie mam czasu”

Zawarcie umowy ubezpieczenia czy obsługa polisy nie są wcale czasochłonne. W Polsce powstało pierwsze eKonto ubezpieczeniowe, czyli platforma ubezpieczeniowa do pełnej obsługi polis online. Dzięki niej można na bieżąco oglądać posiadane polisy, modyfikować dane osobowe, zgłaszać sprzedaż samochodu online, otrzymać zaświadczenia o przebiegu ubezpieczenia, płacić za polisy, czy kontaktować się z doradcami ubezpieczeniowymi.

 

6 „Nie tyle miałem dostać!”

Jeżeli masz poczucie, że wysokość Twojego odszkodowania nie jest adekwatna do poniesionej przez Ciebie straty, nie pomstuj. Lepiej poproś ubezpieczyciela, by wyjaśnił Ci swoją decyzję o odszkodowaniu. W firmach ubezpieczeniowych istnieją specjalne jednostki, które przyjmą reklamacje i - w przypadku uzasadnionych przesłanek - ponownie rozpatrzą Twoją sprawę.


Załączniki

Rutkowski klocek.mp4

Hubert Rutkowski z Biura Ubezpieczeń Klientów Strategicznych Ergo Hestii

Poznaj szczegóły

Dane adresowe

Grupa Ergo Hestia

Hestii 1, 81-731 Sopot


Newsletter

Otrzymuj najnowsze informacje o Grupie ERGO Hestia.

Zarządzanie prywatnością

Niniejsza strona korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Współadministratorami danych osobowych są:

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia S.A z siedzibą w Sopocie, ul. Hestii 1, 81-731 Sopot,

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestia S.A z siedzibą w Sopocie ul. Hestii 1, 81-731 Sopot,

a w zakresie korzystania z usługi Piksel Facebooka współadministratorem jest również Facebook Ireland Limited z siedzibą w Dublinie, 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, D02X525 Dublin.

Dane przetwarzane są w celach marketingowych, analitycznych i statystycznych.

Użytkownikowi przysługują prawa: dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych, przenoszenia danych osobowych oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. Dane kontaktowe w celu skorzystania z ww. praw znajdują się w Oświadczeniu administratora danych.

Czytaj więcej w naszej polityce cookies

Marketingowe pliki cookies stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.

Statystyczne pliki cookies pomagają właścicielem stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.

Marketingowe pliki cookies

Wyrażam zgodę Nie wyrażam zgody

Statystyczne pliki cookies

Wyrażam zgodę Nie wyrażam zgody

Cookies podstawowych i marketingowych używamy zgodnie z polityką cookies