Życiorys na youtube


Zobacz załączniki (1)

CV zamieszczane na kanale youtube, blogi zawodowe kandydatów, rozmowy kwalifikacyjne prowadzone za pomocą Skype’a – to najnowsze tendencje na rynku pracy.

– Wśród nietypowych metod rekrutacyjnych na rynku są rozmowy kwalifikacyjne prowadzone poprzez komunikatory internetowe, takie jak Skype. W wielu firmach zastępuje się nimi bezpośrednie spotkania, gdy na przykład rekrutacja prowadzona w centrali dotyczy innego regionu – mówi Ilona Płoszyńska, kierownik Działu Rekrutacji STU Ergo Hestia SA. – Komunikator internetowy daje również możliwość rozmowy z osobami spoza kraju, które myślą o powrocie do Polski. W naszej firmie częściej niż ze Skype’a korzystamy z systemu wideo-konferencyjnego. Szczególnie w przypadku pierwszych spotkań rekrutacyjnych na niektóre stanowiska do naszych przedstawicielstw terenowych. 

Nowościami na rynku pracy są również życiorysy zawodowe kandydatów w formie filmu zamieszczane np. na kanale youtube, a także blogi zawodowe kandydatów.

– Nie są one jednak jeszcze tak popularne jak na rynkach zachodnich – dodaje Ilona Płoszyńska. - Średnio zaledwie 5 proc. wszystkich aplikantów ubiegających się o pracę w Ergo Hestii szuka niestandardowych metod zainteresowania swoją osobą. Ma to na celu przede wszystkim zainteresowanie pracodawcy kreatywnością kandydata, a także wyróżnienie się wśród pozostałych zainteresowanych. Tym bardziej, że obecnie konkurencja na rynku pracy jest większa niż zwykle. Warto podkreślić, że Ergo Hestia stawia w pierwszym rzędzie na umiejętności oraz wykształcenie kandydata.

Ciekawostką jest fakt, że coraz częściej kandydaci zamieszczają w CV linki do swoich profili na portalach społecznościowych.

 

 

KOMENTARZ

Małgorzata Gwozdz, Dyrektor Biura Doboru i Rozwoju Kadr Ergo Hestii

Raz na jakiś czas w prasie fachowej dotyczącej zarządzania kadrami można zaobserwować dyskusję na temat prowadzenia procesu selekcji kandydatów do pracy, a dokładniej rozmów kwalifikacyjnych przez telefon. Osobiście jestem ich przeciwnikiem, bo uważam, że pomimo rozwijającej się techniki i innowacyjnych metod rekrutacyjnych, nic nie zastąpi osobistego spotkania z kandydatem. Robimy to od lat, niezależnie od tendencji na rynku. Zawsze chcemy osobiście poznać kandydata. Inne metody selekcyjne mają charakter dodatkowy.


Załączniki

Internet klocek z czołówkami.mp4

CV w wersji video to coraz bardziej popularna forma reklamowania siebie

Poznaj szczegóły

Dane adresowe

Grupa Ergo Hestia

Hestii 1, 81-731 Sopot


Newsletter

Otrzymuj najnowsze informacje o Grupie ERGO Hestia.

Zarządzanie prywatnością

Niniejsza strona korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Współadministratorami danych osobowych są:

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia S.A z siedzibą w Sopocie, ul. Hestii 1, 81-731 Sopot,

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestia S.A z siedzibą w Sopocie ul. Hestii 1, 81-731 Sopot,

a w zakresie korzystania z usługi Piksel Facebooka współadministratorem jest również Facebook Ireland Limited z siedzibą w Dublinie, 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, D02X525 Dublin.

Dane przetwarzane są w celach marketingowych, analitycznych i statystycznych.

Użytkownikowi przysługują prawa: dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych, przenoszenia danych osobowych oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. Dane kontaktowe w celu skorzystania z ww. praw znajdują się w Oświadczeniu administratora danych.

Czytaj więcej w naszej polityce cookies

Marketingowe pliki cookies stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.

Statystyczne pliki cookies pomagają właścicielem stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.

Marketingowe pliki cookies

Wyrażam zgodę Nie wyrażam zgody

Statystyczne pliki cookies

Wyrażam zgodę Nie wyrażam zgody

Cookies podstawowych i marketingowych używamy zgodnie z polityką cookies