Hestia ma Arenę
ERGO ARENA – tak brzmi już oficjalna nazwa hali widowiskowo-sportowej położonej na granicy Gdańska i Sopotu. W samo południe podpisana została uroczyście umowa przekazująca prawa do używania nazwy hali Sopockiemu Towarzystwu Ubezpieczeń ERGO Hestia. Zaprezentowano również logo obiektu.
Umowa jest jednym z największych porozumień tego typu (ang. naming rights*) w Polsce. Za pięcioletni sponsoring tytularny hali sopocki ubezpieczyciel zapłaci 12,2 miliona złotych. – Z naszych ekspertyz wynikało, że wynegocjowana kwota jest stosunkowo wysoka, jeśli przełożyć ją tylko na „ekwiwalent reklamowy” – tłumaczy Małgorzata Makulska, wiceprezes zarządu ERGO Hestii odpowiedzialna za marketing i sprzedaż. – Postrzegamy jednak swój udział w tym projekcie jako element wkładu w rozwój miasta i regionu – dodaje Małgorzata Makulska.
Porozumienie zawarte z wiceliderem rynku polskich ubezpieczeń majątkowych gwarantuje Sopotowi stabilność projektu i pozwala na przygotowanie strategii rozwoju najnowocześniejszej hali sportowo-widowiskowej w Polsce. Przedstawiciele ERGO Hestii zadeklarowali chęć aktywnego udziału w promowaniu miejsca.
Oprócz prawa do nazwy ERGO ARENA zakres umowy obejmuje wiele kategorii świadczeń reklamowych, których wykorzystanie ma przynieść ERGO Hestii dalszy wzrost rozpoznawalności. Dzięki planowanym wydarzeniom o charakterze ogólnopolskim ubezpieczyciel zyska również możliwość budowania wizerunku w całym kraju. Umowa obejmuje m.in. możliwości oznakowania obiektu, autopromocji ERGO ARENY, promocji imprez odbywających się w obiekcie.
* Umowy typu naming rights
Dotyczą one sprzedaży praw do nazwy obiektu, najczęściej sportowego i wielofunkcyjnego, w zamian za wynagrodzenie finansowe. Współpraca właściciela praw i sponsora ma najczęściej charakter długoterminowy (od 5 do 30 lat). Umowa naming rights gwarantuje sponsorowi określone korzyści wizerunkowe (m.in. regularną obecność w mediach). Pierwsze tego typu umowy podpisano na początku lat 90. w Stanach Zjednoczonych. W ostatnich latach praktyki te pojawiły się również w Polsce i są coraz bardziej popularne.
Najbardziej znane porozumienia typu naming rights w Polsce:
2006 r. – Winiary Arena w Kaliszu
2008 r. – BGŻ Arena w Pruszkowie
2009 r. – Dialog Arena w Lublinie
– Atlas Arena w Łodzi
– PGE Arena w Gdańsku
Dane kontaktowe
Grzegorz Blachowski
grzegorz.blachowski@ergohestia.pl +58 559 41 81 +48508044181 media.ergohestia.pl
Dane adresowe
Grupa Ergo Hestia
Hestii 1, 81-731 Sopot