Ergo Hestia po raz pierwszy największa w międzynarodowym ERGO
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia, oferujące ubezpieczenia majątkowe, w ciągu czterech kwartałów 2010 roku zebrało 2,3 miliarda zł składki przypisanej brutto. Tym samym dynamika sprzedaży ubezpieczeń majątkowych w Ergo Hestii wyniosła 107 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Strata netto firmy wyniosła 84 miliony zł.
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia zebrało 817 milionów zł składki przypisanej brutto. Dynamika sprzedaży wyniosła 163 proc., a zysk netto 23 miliony zł.
MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń - drugie w Grupie towarzystwo zajmujące się ubezpieczeniami majątkowymi - zebrało 545 milionów zł składki przypisanej brutto. Dynamika sprzedaży wyniosła 120 proc. Zysk netto MTU wyniósł ponad 10 milionów złotych.
KOMENTARZ
Rok 2010 zapisał się w historii jako pełen zdarzeń spowodowanych nadzwyczajnymi anomaliami pogodowymi. W Polsce mieliśmy do czynienia z sekwencją zdarzeń naturalnych, które znacząco wpłynęły na zwiększenie kosztów ubezpieczycieli z tytułu odszkodowań oraz świadczeń. Najpierw najostrzejsza od 30 lat zima, następnie największe od ponad 200 lat majowe i czerwcowe powodzie, a także rekordowe letnie opady. W efekcie w 2010 roku - w stosunku do 2009 – dynamika liczby wszystkich szkód zgłoszonych do Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia przekroczyła 135 proc., a w przypadku szkód majątkowych - ponad 150 proc.. W najbardziej szkodowym tygodniu maja do ubezpieczyciela trafiło tyle szkód majątkowych, ile statystycznie wpływa przez pół roku.
Pomimo trudnej sytuacji rynkowej największa majątkowa spółka Grupy Ergo Hestia zanotowała dynamikę przypisu składki brutto na poziomie ponad 107 proc. Świadczy to między innymi o skutecznym modelu dystrybucji, wspieranym poprzez ciągły rozwój sieci, a tym samym dostępność oferty Ergo Hestii na rynku.
Powrót do najwyższych standardów
Duża liczba zgłoszeń spowodowała poważne trudności ubezpieczycieli związane z procesem likwidacji szkód. W efekcie Ergo Hestia wprowadziła procedury awaryjne, mające na celu przywrócenie najwyższej jakości serwisu likwidacyjnego w sytuacjach większej, niż zwykle liczby zgłoszeń. Zgodnie z wyznaczonymi przez Zarząd Spółki celami, już na przełomie 2010/2011 roku Ergo Hestia powróciła do swoich standardów w obsłudze Klienta i likwidacji szkód.
Ubezpieczyciel w obliczu trudnej sytuacji rynkowej już od pierwszego kwartału 2010 roku konsekwentnie wprowadzał działania ukierunkowane na poprawę rentowności portfela. Zmieniono warunki szczególnie nierentownych umów ubezpieczeniowych, a także dokonywano korekt taryf w ubezpieczeniach komunikacyjnych.
Nowe technologie i logo
Sopocki ubezpieczyciel w 2010 roku wdrożył najbardziej zaawansowaną na rynku technologię, kompleksowo wspierającą pracę pośrednika ubezpieczeniowego – iPegaz online. System zapewnia najwyższą jakość obsługi Klienta przez doradcę ubezpieczeniowego, a także integrację z systemami centralnymi Grupy Ergo Hestia.
Ergo Hestia wprowadziła także w minionym roku nowy system identyfikacji wizualnej. Zmieniono logo firmy i kolorystykę, w której obecnie dominują czerwień i szarość. Odświeżony zewnętrzny wizerunek pojawił się w ponad 1000 punktach sprzedaży Ergo Hestii w całym kraju.
Spółka życiowa wciąż w górę
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia odnotowało w 2010 roku ponadrynkową dynamikę sprzedaży na poziomie 163 proc., osiągając jednocześnie bardzo dobry wynik finansowy.
Budowaniu coraz silniejszej pozycji Spółki wśród ubezpieczycieli życiowych sprzyja przede wszystkim konsekwentny rozwój współpracy z bankami w zakresie ochronnych produktów ubezpieczeniowych, zabezpieczających zobowiązania kredytowe.
Na sukces spółki życiowej składa się także wciąż rozbudowywana oferta produktowa. Wśród nowości wymienić należy pierwszy w Polsce hybrydowy program ubezpieczeniowo-oszczędnościowy Eventus DUO. To unikatowy produkt, który pozwala z jednej strony otrzymywać gwarantowaną kwotę emerytury, a z drugiej znacznie podnieść poziom kapitału, dzięki swobodnemu, zależnemu od decyzji klienta i długoletniemu inwestowaniu w Ubezpieczeniowe Fundusze Kapitałowe.
Dowodem stabilności i efektywności spółki życiowej są nie tylko imponująca dynamika sprzedaży i dobry zysk, ale także najważniejsze w tym roku nagrody przyznane towarzystwu przez redakcje m.in. "Rzeczpospolitej" i "Gazety Finansowej".
MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń, drugie w Grupie towarzystwo ubezpieczeń majątkowych, dzięki unikatowej strategii dystrybucji osiągnęło ponadrynkową dynamikę oraz zysk netto w wysokości ponad 10 mln zł. MTU, specjalizujące się w ubezpieczeniach komunikacyjnych, w 2010 r. unowocześniło swój podstawowy pakiet komunikacyjny, zmodernizowało konstrukcję taryfy oraz zwiększyło dostępność dzięki nowym kanałom dystrybucji.
Dane kontaktowe
Grzegorz Blachowski
grzegorz.blachowski@ergohestia.pl +58 559 41 81 +48508044181 media.ergohestia.pl
Dane adresowe
Grupa Ergo Hestia
Hestii 1, 81-731 Sopot