Masz problem z ubezpieczeniem? Ergo Hestia pomoże, zanim go zgłosisz


Zobacz załączniki (2)

Sopocki ubezpieczyciel wdrożył program „Słucham – Pomagam”. Teraz klienci Ergo Hestii mogą liczyć na to, że konsultanci infolinii z własnej inicjatywy rozwiążą większość ich problemów, gdy sprawa wydaje się trudna – bez potrzeby zgłaszania formalnej skargi.

Sopocki ubezpieczyciel jako pierwszy w Polsce publikuje co kwartał „Raport Skarg i Odwołań”, czyli spis działań dla klientów, którzy byli niezadowoleni z usługi. Podaje w nim wskaźniki dotyczące obsługi klientów: wskaźnik skarg i wskaźnik odwołań. Wskaźniki pokazują, jak firma obsługuje ubezpieczonych, którzy są niezadowoleni. Firma pokazuje też wprowadzane zmiany, które są konsekwencją uwag klientów.

Barometr zadowolenia klientów: dwa wskaźniki

Analitycy Ergo Hestii opracowali dwa wskaźniki, które pomagają monitorować poziom obsługi klientów.

1. Wskaźnik skarg: to stosunek skarg wyjaśnionych do liczby zawartych polis.
W pierwszym kwartale 2013 r. wskaźnik ten wyniósł 1,88%. W porównaniu do czwartego kwartału 2012 r. zwiększył się on o 1,5%.

Wzrost wskaźnika wynika przede wszystkim ze zmiany metodyki zarządzania skargami – od początku tego roku Ergo Hestia rejestruje sygnały niezadowolenia bezpośrednio podczas każdego kontaktu z klientem.

Obecnie wszyscy konsultanci infolinii zostali zaangażowani w badanie satysfakcji klientów w ramach programu „Słucham - Pomagam” i rejestrują każde niezadowolenie podczas rozmowy z klientem. 

2. Wskaźnik odwołań to z kolei stosunek odwołań klientów od decyzji Ergo Hestii do liczby szkód zlikwidowanych przez firmę. Jest to zupełnie nowe podejście do badania poziomu satysfakcji klientów z decyzji podejmowanych przez Towarzystwo.
W pierwszym kwartale 2013 r. wskaźnik wyniósł 5,54%. W porównaniu do ostatniego kwartału 2012 r. zwiększył się on o 1,23%.

W całym I kwartale wskaźnik odwołań utrzymał się na podobnym poziomie.

Na co skarżą się Klienci, od czego się odwołują?

W pierwszym kwartale 2013 roku 29% skarg zgłaszanych do Biura Zapytań i Reklamacji Ergo Hestii dotyczyło posprzedażowej obsługi klienta (z wyłączeniem procesu likwidacji szkód i windykacji). Najczęściej klienci zgłaszali niezadowolenie z opóźnień w obsłudze procesu po sprzedaży pojazdu. Warto zaznaczyć, że w tym obszarze zaledwie, co 4 skarga była zasadna.

Skargi niezasadne najczęściej odnoszą  się do czasu oczekiwania na rozliczenie polisy po sprzedaży pojazdu, terminu zwrotu składki czy nieprawidłowej obsługi dokumentacji. 

27% skarg zgłoszonych do Ergo Hestii związanych było z procesem likwidacji szkód – klienci skarżyli się przede wszystkim na termin obsługi, a zasadność roszczeń dotyczyła połowy przypadków.

W Ergo Hestii dominują dwie główne przyczyny odwołań. Ponownie, dwie trzecie wszystkich spraw wynika z niezadowolenia klientów z wysokości odszkodowania.

Słucham – Pomagam: rozwiązujemy problem zanim powstanie

Dzięki inicjatywie „Słucham – Pomagam” sopocka firma skraca czas obsługi i analizuje informacje o najczęstszych problemach. Badania obsługi klientów w Ergo Hestii wykazały, że w rozmowie telefonicznej klienci często przekazują swoje oczekiwania i zastrzeżenia do obsługi. Te uwagi, odpowiednio przeanalizowane przez konsultanta, pomagają rozwiązać problem zanim stanie się uciążliwy dla klienta. Pracownicy infolinii  zbierają opinie podczas rozmowy z klientami i w przypadku niezadowolenia z jakości obsługi, pomagają już przy pierwszym kontakcie. Pod koniec I kwartału tylko co szósta skarga docierała do nas standardowymi kanałami – pozostałe sygnały uwidaczniały się podczas rozmów na infolinii. To dodatkowo pokazuje skuteczność akcji „Słucham – Pomagam”.

- Dotychczas klienci mogli zgłaszać skargi i odwołania mailowo lub za pośrednictwem mediów społecznościowych poprzez Centrum Pomocy na profilu Ergo Hestii w serwisie Facebook. Teraz informacje o wątpliwościach co do jakości obsługi uzyskujemy od naszych klientów proaktywnie – komentuje Agnieszka Zych, dyrektor Biura Zapytań i Reklamacji Ergo Hestii. – Konsultanci są specjalnie szkoleni, by rozwiązywać problemy klienta od razu przy okazji zgłoszenia  sprawy – dodaje.

Inicjatywa „Słucham – Pomagam” to kolejny krok, który ma pomóc ubezpieczonym i poszkodowanym. Ergo Hestia od dwóch lat prowadzi w rankingu Rzecznika Ubezpieczonych na firmę ubezpieczeniową, na którą klienci skarżą się najrzadziej.

Dzięki analizie wskaźników jakości mamy z pierwszej ręki informacje o tym, co jako firma powinniśmy poprawić w procesach obsługi. Wiemy także, jak rozłożyć priorytety zmian w całej firmie, to podstawa w zarządzaniu jakością – mówi Agnieszka Zych.

„Słucham – Pomagam” jest możliwe dzięki infolinii Grupy Ergo Hestia. To dzięki umiejętnościom i wiedzy ubezpieczeniowej konsultantów możliwa jest wczesna pomoc klientowi.

- Celem konsultantów jest pomoc już przy pierwszym kontakcie telefonicznym, a nie „załatwienie sprawy”. Jeżeli nie możemy pomóc od razu, klientowi pomagają eksperci z Biura Zapytań i Reklamacji. Klient przy okazji pierwszego kontaktu wie, co dzieje się dalej z jego zgłoszeniem – podsumowuje Bartosz Dołkowski, zarządzający obszarem Contact Center w Grupie Ergo Hestia.

Jak na problemy klientów zareagowała Ergo Hestia (wybrane przykłady)?

1. Windykacja klientów to wrażliwy proces, dlatego szczególnie w tym obszarze monitorujemy niezadowolenie. Zidentyfikowaliśmy wiele sytuacji, kiedy w chwili wysłania informacji o zaległościach klient zapłacił już składkę. W efekcie dostosowaliśmy proces windykacyjny do wymagań klientów i skróciliśmy czas pozyskiwania informacji. Zmiana ma na celu ograniczenie wysyłki pism windykacyjnych do klientów, którzy w rzeczywistości opłacili składkę z nieznacznym opóźnieniem.

2. W pierwszym kwartale 2013 roku skupiliśmy się na analizie najczęstszych problemów, zgłaszanych nam przy okazji obsługi zgłoszeń Assistance (pomoc drogowa, pomoc w domu). W konsekwencji dokonaliśmy zmian w zakresie weryfikacji klasy pojazdu zastępczego, sposobu refundacji koszów, czy zasad samej współpracy z bezpośrednimi wykonawcami usług.

3. Proces rozliczania polisy po sprzedaży pojazdu bywa dla klientów kłopotliwy. Jest to jednocześnie jedna z najczęściej wykonywanych operacji w firmie, dlatego podlega też stałej kontroli. Po weryfikacji procesu rozliczania polis planujemy zmianę w jego raportowaniu pod kątem priorytetowej obsługi najtrudniejszych spraw. Dla klienta oznacza to łatwiejszą komunikację z ubezpieczycielem oraz krótszy czas oczekiwania na realizację poszczególnych spraw.

 

  • W myśl zasady przejrzystości działania, Ergo Hestia jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce od 2012 roku publikuje kwartalne raporty o obsłu-dze skarg i odwołań swoich klientów;
  • Raporty powstają na bazie comiesięcznych, rozbudowanych sprawozdań dla Zarządu Ergo Hestii o skargach i odwołaniach;
  • Sopocki Ubezpieczyciel informuje, na co najczęściej skarżą się ubezpie-czeni i poszkodowani. Pokazuje też, jak wykorzystuje wnioski wyciągnięte ze skarg klientów, by poprawić swoje działania na przyszłość;
  • Ergo Hestia opracowała dwa wskaźniki, które pokazują, jak często klienci przekazują uwagi do bieżącej obsługi.
  • Rozwijając nasze analizy jakości w 2013 r. jeszcze dokładniej pozyskujemy informacje o niezadowoleniu z poziomu obsługi na podstawie sygnałów od klientów Ergo Hestii, zwłaszcza podczas rozmów telefonicznych z konsultantami.

 

***

Raporty Skarg i Odwołań to cykliczna publikacja Grupy Ergo Hestia. Ich celem jest pokazanie, w których obszarach poprawiamy się pod wpływem uwag klientów. Raporty są publikowane, co kwartał. Można się z nimi zapoznać pod adresem: http://www.ergohestia.pl/aktualnosci.html, a także w specjalnej zakładce „Raporty Skarg i Odwołań”.

***

Masz uwagi? Skontaktuj się z nami! Ubezpieczeni, którzy chcą nam przekazać informacje o jakości obsługi, mogą zrobić to pisząc nie tylko tradycyjny list, ale również e-mail, korzystając z e-Konta, czy wypełniając specjalny formularz na stronie http://www.ergohestia.pl/pomoc/wybor-formularza.html


Informacje o Grupie
ERGO Hestia

***

Informacje o Grupie Ergo Hestia

Tworzą ją trzy spółki ubezpieczeniowe: STU Ergo Hestia SA, STU na Życie Ergo Hestia SA oraz MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń SA. Spółki Grupy oferują ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia, a także dla przemysłu oraz małego i średniego biznesu. Prezesem Grupy jest Piotr M. Śliwicki.

W ubiegłym roku Grupie zaufało ponad 3,6 miliona klientów indywidualnych oraz firm reprezentujących mały i średni biznes, a także największe korporacje. Ubezpieczamy co drugą firmę z setki największych w Polsce. O dynamicznym rozwoju Grupy świadczy fakt, że co 13 sekund wystawiana jest nowa polisa ubezpieczeniowa. Co minutę podejmujemy decyzję o wypłacie odszkodowania.

Głównym akcjonariuszem Grupy Ergo Hestia jest międzynarodowy koncern ubezpieczeniowy Ergo Versicherungsgruppe, należący do największego globalnego reasekuratora, Munich Re.


Newsletter

Otrzymuj najnowsze informacje o Grupie ERGO Hestia.

Zarządzanie prywatnością

Niniejsza strona korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Współadministratorami danych osobowych są:

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia S.A z siedzibą w Sopocie, ul. Hestii 1, 81-731 Sopot,

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestia S.A z siedzibą w Sopocie ul. Hestii 1, 81-731 Sopot,

a w zakresie korzystania z usługi Piksel Facebooka współadministratorem jest również Facebook Ireland Limited z siedzibą w Dublinie, 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, D02X525 Dublin.

Dane przetwarzane są w celach marketingowych, analitycznych i statystycznych.

Użytkownikowi przysługują prawa: dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych, przenoszenia danych osobowych oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. Dane kontaktowe w celu skorzystania z ww. praw znajdują się w Oświadczeniu administratora danych.

Czytaj więcej w naszej polityce cookies

Marketingowe pliki cookies stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.

Statystyczne pliki cookies pomagają właścicielem stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.

Marketingowe pliki cookies

Wyrażam zgodę Nie wyrażam zgody

Statystyczne pliki cookies

Wyrażam zgodę Nie wyrażam zgody

Cookies podstawowych i marketingowych używamy zgodnie z polityką cookies