Tysiące poszkodowanych po weekendowych ulewach – sprawdź, jak przygotować się na kolejne nawałnice!


Zobacz załączniki (1)

ERGO Hestia odnotowała zdecydowany wzrost liczby zgłoszeń od poszkodowanych po niedzielnej wichurze. Klienci ubezpieczyciela mogą dzwonić na specjalną infolinię, gdzie uzyskają priorytetową pomoc przy likwidacji szkody. W przypadku prostych szkód decyzja o wypłacie odszkodowania podejmowana jest już podczas rozmowy telefonicznej.

Dla klientów poszkodowanych w związku z gwałtownymi burzami ERGO Hestia uruchomiła specjalną infolinię – wystarczy zadzwonić na numer 800 437 842, czyli 800 HESTIA, by uzyskać priorytetową pomoc przy likwidacji szkody. Obecnie wszystkie zgłoszenia obsługiwane są na bieżąco.

W efekcie nawałnic, które w miniony weekend przeszły nad Polską, zarejestrowaliśmy osiem razy więcej szkód majątkowych niż standardowo. Zgłoszenia pochodzą przede wszystkim z terenu województw dolnośląskiego, wielkopolskiego, kujawsko-pomorskiego, śląskiego i mazowieckiego – mówi Mirosław Krzewiński koordynujący pracę rzeczoznawców mobilnych ERGO Hestii. Znaczna część szkód wymaga dużego zaangażowania rzeczoznawców ze względu na szeroki zakres uszkodzeń mienia, dlatego na tereny dotknięte skutkami anomalii pogodowych wysłaliśmy dodatkowych pracowników – podsumowuje Mirosław Krzewiński.

Ten rok jest kolejnym, kiedy w Polsce mamy do czynienia z anomaliami pogodowymi, m.in. gwałtownymi burzami, intensywnymi opadami deszczu, gradobiciami i wichurami, które narażają mieszkańców na ogromne straty. Dlatego eksperci ERGO Hestii opracowali rekomendacje, jak zabezpieczyć majątek i jak postępować po szkodzie.

Jak zabezpieczyć się przed szkodą?

Aby dobrze zabezpieczyć swoją własność i cenne dla nas przedmioty przed zniszczeniem w efekcie intensywnych opadów deszczu z burzami pamiętaj aby:

  1. Sprawdzić stan okien i zamknąć je przed wyjściem z domu;
  2. Zabezpieczyć sprzęt – np. wyłączyć go z sieci w czasie burzy;
  3. Przygotować zapory w postaci worków z piaskiem, które uniemożliwią wdarcie się wody do pomieszczeń w trakcie podtopień.
  4. Przygotować folię lub plandekę, którą można zabezpieczyć dach w celu zapobiegania dalszym zniszczeniom w przypadku zerwania dachu.


Co zrobić po szkodzie?

  1. Zabezpiecz uszkodzone mienie przed powiększaniem się rozmiaru szkody do czasu oględzin, np. poprzez wypompowanie wody, zakrycie folią lub plandeką itp.

  2. Zrób zdjęcia, jeśli podczas zabezpieczeń będziesz zmuszony zmienić coś w miejscu szkody (np. przenieść uszkodzone mienie, osuszyć itp.). Szkoda nie powinna być całkowicie naprawiana bez oględzin lub konsultacji z pracownikiem ERGO Hestii.

  3. Przygotuj podstawowe informacje dotyczące szkody:
  • numer polisy;
  • imię i nazwisko poszkodowanego;
  • datę i miejsce  powstania szkody;
  • przyczynę powstania szkody;
  • zakres uszkodzeń (co i w jakim zakresie zostało uszkodzone);
  • szacunkową wartość szkody,
  • adres, gdzie należy przeprowadzić oględziny;
  • numer telefonu do osoby kontaktowej w sprawie oględzin.
  1. Zgłoś szkodę:
  • korzystając z internetowego eKonta ubezpieczeniowego,
  • wypełniając formularz na stronie ergohestia.pl,
  • wysyłając e-mail na adres szkody@ergohestia.pl,
  • dzwoniąc na dedykowany numer dla osób dotkniętych skutkami anomalii pogodowych 800 437 842, czyli 800 HESTIA lub na numery infolinii: 801 107 107 (z telefonu stacjonarnego) lub +48 58 555 55 55 (z telefonu komórkowego lub z zagranicy).

Likwidacja szkody może odbywać się na kilka sposobów. Jeżeli zakres uszkodzeń nie jest znaczny decyzja o wypłacie odszkodowania zostanie podjęta już podczas zgłoszenia szkody. Oznacza to oszczędność czasu i zaangażowania klienta, a przede wszystkim – bardzo szybką wypłatę. Tam, gdzie szkody są większe, ERGO Hestia wysyła rzeczoznawców mobilnych, którzy na miejscu dokonają oględzin uszkodzonego mienia; sporządzą opis i kwalifikację zniszczeń. Wtedy przydatna będzie wszelka dokumentacja niezbędna do oceny odpowiedzialności i ustalenia wysokości odszkodowania. Na podstawie dokumentów i oględzin ustalimy przyczyny i okoliczności powstania szkody, wycenimy zniszczone mienie lub koszty jego naprawy i wypłacimy odszkodowanie.


Informacje o Grupie
ERGO Hestia

***

Informacje o Grupie ERGO Hestia

Tworzą ją dwie spółki ubezpieczeniowe: STU ERGO Hestia SA i STU na Życie ERGO Hestia SA. Spółki Grupy oferują ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia, a także dla przemysłu oraz małego i średniego biznesu. Ubezpieczenia majątkowe oferowane są pod 3 markami: ERGO Hestia, MTU oraz You Can Drive. Prezesem Grupy jest Piotr M. Śliwicki.

Grupie zaufało ponad 3,6 miliona klientów indywidualnych oraz firm reprezentujących mały i średni biznes, a także największe korporacje. Ubezpieczamy co drugą firmę z setki największych w Polsce. O dynamicznym rozwoju Grupy świadczy fakt, że co 13 sekund wystawiana jest nowa polisa ubezpieczeniowa. Co roku pomagamy w 480 tysiącach szkód – co minutę podejmujemy decyzję o wypłacie odszkodowania. Głównym akcjonariuszem Grupy ERGO Hestia jest międzynarodowy koncern ubezpieczeniowy ERGO Versicherungsgruppe, należący do jednego z największych reasekuratorów na świecie, Munich Re.


Newsletter

Otrzymuj najnowsze informacje o Grupie ERGO Hestia.

Zarządzanie prywatnością

Niniejsza strona korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Współadministratorami danych osobowych są:

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia S.A z siedzibą w Sopocie, ul. Hestii 1, 81-731 Sopot,

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestia S.A z siedzibą w Sopocie ul. Hestii 1, 81-731 Sopot,

a w zakresie korzystania z usługi Piksel Facebooka współadministratorem jest również Facebook Ireland Limited z siedzibą w Dublinie, 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, D02X525 Dublin.

Dane przetwarzane są w celach marketingowych, analitycznych i statystycznych.

Użytkownikowi przysługują prawa: dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych, przenoszenia danych osobowych oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. Dane kontaktowe w celu skorzystania z ww. praw znajdują się w Oświadczeniu administratora danych.

Czytaj więcej w naszej polityce cookies

Marketingowe pliki cookies stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.

Statystyczne pliki cookies pomagają właścicielem stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.

Marketingowe pliki cookies

Wyrażam zgodę Nie wyrażam zgody

Statystyczne pliki cookies

Wyrażam zgodę Nie wyrażam zgody

Cookies podstawowych i marketingowych używamy zgodnie z polityką cookies