ERGO Hestia już po raz siódmy liderem zaufania
Spośród 5 największych towarzystw ubezpieczeń obecnych na polskim rynku klienci najbardziej ufają ERGO Hestii. Rzecznik Finansowy opublikował kolejne sprawozdanie przedstawiające, jak często skarżą się klienci ubezpieczycieli.
Najnowszy raport wskazuje, że liczba reklamacji zgłaszanych do Rzecznika Finansowego utrzymuje się na podobnym poziomie do tego sprzed roku. W okresie od 1 stycznia do 10 października 2015 roku (od 11.10 weszła w życie od wejścia w życie Ustawa o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym) do Rzecznika Finansowego na ERGO Hestię, ubezpieczającą 2,4 miliona ubezpieczonych klientów, wpłynęło 781 reklamacji, co stanowiło 9,3% udziału w skargach na całym rynku ubezpieczeniowym w Polsce. Wskaźnik reklamacji jest liczony jako stosunek liczby reklamacji do udziału w rynku ubezpieczeniowym – im niższy wskaźnik, tym mniej powodów do niezadowolenia mają klienci.
ERGO Hestia zanotowała najniższy wskaźnik skarg już w siódmym raporcie Rzecznika.
– Na specjalnie stworzonej stronie internetowej pokazujemy działania, dzięki którym ubezpieczając naszych klientów jesteśmy z nimi w otwartym dialogu, Troska, jaką kierujemy się oferując indywidualny poziom opieki, przekłada się na Najwyższy Standard Ochrony – mówi Mikołaj Kunica, dyrektor Biura Komunikacji ERGO Hestii. Wszyscy, którzy nam zaufali, mają możliwość bezpośredniego kontaktu z jedynym na rynku ubezpieczeniowym Rzecznikiem Klienta. Uważnie słuchamy tych uwag, a na ich podstawie wprowadziliśmy już ponad 700 usprawnień. Troska o klienta zaczyna się już na etapie produktu, kiedy dajemy możliwość dobrania ubezpieczenia szytego na miarę, a najwyższa jakość ochrony odzwierciedla się w zadowoleniu klientów z poziomu likwidacji szkód. W tym obszarze mamy najlepszy wynik na rynku, a klienci polecają naszą usługę dwa razy częściej niż drugiej w tym zestawieniu firmy na rynku – dodaje Mikołaj Kunica.
Pierwsze miejsce w rankingu Rzecznika Finansowego jest kolejnym wyróżnieniem, jakie ERGO Hestia otrzymała w krótkim czasie za otwartość na dialog z klientami. Komisja Nadzoru Finansowego uznała niedawno ERGO Hestię za Instytucję finansową przyjazną mediacji: „(…) za kontynuację otwartej postawy promediacyjnej i wyrażanie zgód na mediacje w przypadku zdecydowanej większości wniosków swoich klientów, kierowanych do Centrum Mediacji Sądu Polubownego przy KNF”.
Informacje o Grupie
ERGO Hestia
***
Informacje o Grupie ERGO Hestia
Tworzą ją dwie spółki ubezpieczeniowe: STU ERGO Hestia SA i STU na Życie ERGO Hestia SA. Spółki Grupy oferują ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia, a także dla przemysłu oraz małego i średniego biznesu. Ubezpieczenia majątkowe oferowane są pod 4 markami: ERGO Hestia, MTU, mtu24.pl oraz You Can Drive. Prezesem Grupy jest Piotr M. Śliwicki.
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia powstało 25 lat temu i w warunkach wolnorynkowej gospodarki rozwinęło się do jednego z trzech największych towarzystw ubezpieczeń w Polsce. ERGO Hestia wielokrotnie wyznaczała kierunki rozwoju polskiego rynku ubezpieczeniowego i zdobywała uznanie klientów oraz partnerów biznesowych dzięki innowacyjności i wysokiej jakości likwidacji szkód.
Grupie zaufało ponad 2,4 miliona klientów indywidualnych oraz firm reprezentujących mały i średni biznes, a także największe korporacje. Ubezpieczamy co drugą firmę z setki największych w Polsce. O dynamicznym rozwoju Grupy świadczy fakt, że co 13 sekund wystawiana jest nowa polisa ubezpieczeniowa. W 2015 roku pomogliśmy w ponad 600 tysiącach szkód – co minutę podejmujemy decyzję o wypłacie odszkodowania. Głównym akcjonariuszem Grupy ERGO Hestia jest międzynarodowy koncern ubezpieczeniowy ERGO Versicherungsgruppe, należący do największego reasekuratora, Munich Re.