„Znaki” – pierwszy w Polsce film o kulturze głuchych ze wsparciem ERGO Hestii


Zobacz załączniki (6)

Iwona Cichosz, ambasadorka kampanii ERGO Hestii „Rozumiemy się bez słów” wystąpi w głównej roli filmu „Znaki”. Dokument opowiada o nieprzeciętnej kobiecie, która chce zmieniać świat. Miss Świata Głuchych w filmie i na co dzień pokonuje wiele trudności i odnosi sukcesy potwierdzając swoją wartość, która nieraz przerasta możliwości osoby słyszącej.

„Znaki”

Film dokumentalny "Znaki" w reżyserii Wojciecha Klimali to pierwszy polski film o kulturze głuchych. Jego bohaterka, Iwona Cichosz, zdobyła w lipcu w Las Vegas tytuł Miss Świata Głuchych (Miss & Mister Deaf International) pokonując 19 konkurentek.

Zarówno Iwona Cichosz jak i jej rodzice, siostra, dziadkowie nie słyszą. Dzięki uporowi babci nauczyła się mówić. Obraca brak słuchu w atut. Wprowadza widzów w swój świat. Obserwujemy jak Iwona pokonuje kolejne bariery w codziennym życiu by normalnie funkcjonować w świecie słyszących. Lubi przekazywać ciałem emocje. Umie żonglować, jeździć na monocyklu. Uwielbia pantomimę, gdyż poprzez tę dyscyplinę najlepiej wyraża siebie – to jest jej świat, świat ciszy. Film będzie można zobaczyć w kinach na początku przyszłego roku. Już dziś dostępny jest teaser filmu.

ERGO Hestia od samego początku wspiera realizację filmu między innymi poprzez zapewnienie ekipie filmowej oraz Iwonie Cichosz ochrony ubezpieczeniowej podczas całego projektu.


Iwona Cichosz

Iwona jest twarzą firmy Migam zajmującej się video tłumaczeniami na język migowy, gdzie zarządza słyszącymi tłumaczami. Aktywnie działa na rzecz swojego środowiska, m.in. w Parlamentarnym Zespole ds. Głuchych – chce by język migowy został uznany za język obcy. Walczy o to by słyszący zrozumieli, że nie wystarczy napisać na kartce informacji dla głuchego, bo głusi w większości mają problem z językiem polskim: nie oglądają polskich filmów, bo nie ma napisów ani nie są one tłumaczone na język migowy. Głusi to mniejszość językowo-kulturowa, mają swój język, czyli Polski Język Migowy.


„Rozumiemy się bez słów”

ERGO Hestia na początku bieżącego roku wprowadziła usługę tłumacza języka migowego dla swoich klientów. Iwona Cichosz jest ambasadorką projektu „Rozumiemy się bez słów”. Osoby niesłyszące, które chcą kupić polisę ubezpieczeniową ERGO Hestii, zgłosić szkodę lub wprowadzić zmiany w polisie, mogą z dowolnego miejsca skorzystać z usługi tłumacza języka migowego za pośrednictwem strony internetowej ubezpieczyciela. Wprowadzeniu obsługi w języku migowym w ERGO Hestii towarzyszy kampania ”Rozumiemy się bez słów”, której spot jest dostępny w serwisie YouTube.


Głusi w Polsce

W Polsce żyje ponad 470 tys. osób niesłyszących, a język migowy ma odmienną od języka polskiego składnię i gramatykę. Polszczyzna jest dla głuchego zawsze drugim językiem – językiem obcym, dlatego osoby głuche mają trudności z jednoznacznym zrozumieniem słowa pisanego. Wprowadzenie usługi tłumacza języka migowego on-line jest znaczącym udogodnieniem dla społeczności głuchych, uławiającym im komunikację ze światem zewnętrznym oraz dostęp do usług dotąd dla nich ograniczonych.

Fanpage filmu „Znaki” w serwisie Facebook: https://www.facebook.com/znakithemovie


Informacje o Grupie
ERGO Hestia

***

Informacje o Grupie ERGO Hestia

Tworzą ją dwie spółki ubezpieczeniowe: STU ERGO Hestia SA i STU na Życie ERGO Hestia SA. Spółki Grupy oferują ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia, a także dla przemysłu oraz małego i średniego biznesu. Ubezpieczenia majątkowe oferowane są pod 4 markami: ERGO Hestia, MTU, mtu24.pl oraz You Can Drive. Prezesem Grupy jest Piotr M. Śliwicki.

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia powstało 25 lat temu i w warunkach wolnorynkowej gospodarki rozwinęło się do jednego z trzech największych towarzystw ubezpieczeń w Polsce. ERGO Hestia wielokrotnie wyznaczała kierunki rozwoju polskiego rynku ubezpieczeniowego i zdobywała uznanie klientów oraz partnerów biznesowych dzięki innowacyjności i wysokiej jakości likwidacji szkód.

Grupie zaufało ponad 2,4 miliona klientów indywidualnych oraz firm reprezentujących mały i średni biznes, a także największe korporacje. Ubezpieczamy co drugą firmę z setki największych w Polsce. O dynamicznym rozwoju Grupy świadczy fakt, że co 13 sekund wystawiana jest nowa polisa ubezpieczeniowa. W 2015 roku pomogliśmy w ponad 600 tysiącach szkód – co minutę podejmujemy decyzję o wypłacie odszkodowania. Głównym akcjonariuszem Grupy ERGO Hestia jest międzynarodowy koncern ubezpieczeniowy ERGO Versicherungsgruppe, należący do największego reasekuratora, Munich Re.

***

Fundacja Grupy ERGO Hestia na rzecz integracji zawodowej osób niepełnosprawnych Integralia

Fundacja Grupy ERGO Hestia na rzecz integracji zawodowej osób niepełnosprawnych Integralia jest jednym z kluczowych przedsięwzięć współtworzących program aktywnej odpowiedzialności Grupy ERGO Hestia. Została powołana w 2004 r. przez Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia SA, z inicjatywy Prezesa Zarządu, Piotra M. Śliwickiego.

Głównym zadaniem Fundacji Integralia jest wspieranie osób z niepełnosprawnościami na drodze do samorealizacji zawodowej, w szczególności poprzez współtworzenie przyjaznych miejsc pracy w Grupie ERGO Hestia oraz w innych firmach i instytucjach. Zespół Fundacji to specjaliści, którzy podpowiadają osobom z niepełnosprawnością, jak stać się konkurencyjnym na rynku pracy – jak budować i wykorzystywać własny potencjał, swoje umiejętności i atuty, zamiast koncentrować się na ograniczeniach.


Załączniki

ERGO Hestia zaprasza! Znaki - pierwszy polski film o kulturze głuchych to obraz, którego bohaterką jest Iwona Cichosz, ambasadorka kampanii ERGO Hestii "Rozumiemy się bez słów". 
Iwona Cichosz w sierpniu tego roku zdobyła tytuł Miss Świata Głuchych 2016 w Las Vegas.

ZNAKI - pierwszy polski film o kulturze głuchych - teaser 1

ERGO Hestia zaprasza! Znaki - pierwszy polski film o kulturze głuchych to obraz, którego bohaterką jest Iwona Cichosz, ambasadorka kampanii ERGO Hestii "Rozumiemy się bez słów". Iwona Cichosz w sierpniu tego roku zdobyła tytuł Miss Świata Głuchych 2016 w Las Vegas.

Poznaj szczegóły
W ERGO Hestii rozumiemy, jak w sposób przyjazny i odpowiedzialny ubezpieczać klientów. Dlatego stawiamy na dialog ze wszystkimi. Chcąc zapewnić pełną dostępności oferty, nasze usługi projektujemy w sposób uniwersalny, dostosowując je do potrzeb różnych grup społecznych, m.in. osób z niepełnosprawnością. Jednym z efektów takiego myślenia jest wprowadzenie obsługi w języku migowym.

Rozumiemy się bez słów

W ERGO Hestii rozumiemy, jak w sposób przyjazny i odpowiedzialny ubezpieczać klientów. Dlatego stawiamy na dialog ze wszystkimi. Chcąc zapewnić pełną dostępności oferty, nasze usługi projektujemy w sposób uniwersalny, dostosowując je do potrzeb różnych grup społecznych, m.in. osób z niepełnosprawnością. Jednym z efektów takiego myślenia jest wprowadzenie obsługi w języku migowym.

Poznaj szczegóły

Newsletter

Otrzymuj najnowsze informacje o Grupie ERGO Hestia.