4500 spraw Rzecznika Klienta
9 czerwca 2015 r. ERGO Hestia, jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce, wprowadziła funkcję Rzecznika Klienta. Rzecznik Klienta to otwarcie nowej na rynku ubezpieczeń ścieżki dialogu z klientem, zmniejszenie dystansu i pokazanie, że firma ubezpieczeniowa potrafi spojrzeć na ubezpieczenia z perspektywy klienta.
Rzecznik Klienta ERGO Hestii – Justyna Szymańska, po blisko 1,5 roku działania dzięki niestandardowemu podejściu pomogła 4 500 osobom, przełamując stereotypy o firmach ubezpieczeniowych.
Po wsparcie do Rzecznika Klienta ERGO Hestii zgłaszają się również klienci innych Towarzystw! Posiadając wiedzę ekspercką w każdym z obszarów ubezpieczeń od sprzedaży po konstrukcję produktów, przez procesy obsługowe do likwidacyjnych, łatwo znaleźć płaszczyznę porozumienia.
- Przygotowanie do roli Rzecznika Klienta trwało kilka lat - doświadczenie zdobywałam w Biurze Zarządzania Jakością - mówi Justyna Szymańska, Rzecznik Klienta ERGO Hestii - wydawało się, że przepracowałam z klientami wszelkie możliwe sytuacje i nic nie jest w stanie mnie zaskoczyć. Tymczasem, już w pierwszym tygodniu o wsparcie poprosiła klientka, której opis sytuacji z powodzeniem mógłby znaleźć się w rubrykach kryminalnych. Determinacja i empatia, podstawowe motywy moich działań, doprowadziły do zakończenia sprawy.
Zespół Rzecznika Klienta, by szybciej pomagać klientom w usuwaniu przeszkód powstałych często na skutek niedociągnięć komunikacyjnych, korzysta z czata. Czat został bardzo pozytywnie oceniony przez klientów, pozwala na bezpośrednią rozmowę, przy jednoczesnym zachowaniu formy pisemnej, tak ważnej dla klientów. To właśnie dzięki zastosowaniu onlinowych form kontaktu 1/3 spraw załatwiana jest przez Rzecznika Klienta ERGO Hestii w ciągu 3 dni. Tematy dialogu z Rzecznikiem nie są ograniczane, wagę sprawie nadaje sam klient, to także klient wybiera kanał kontaktu (do dyspozycji jest czat lub formularz znajdujące się na stronie www.rzecznik-klienta.ergohestia.pl).
Informacje o Grupie
ERGO Hestia
***
Informacje o Grupie ERGO Hestia
Tworzą ją dwie spółki ubezpieczeniowe: STU ERGO Hestia SA i STU na Życie ERGO Hestia SA. Spółki Grupy oferują ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia, a także dla przemysłu oraz małego i średniego biznesu. Ubezpieczenia majątkowe oferowane są pod 4 markami: ERGO Hestia, MTU, mtu24.pl oraz You Can Drive. Prezesem Grupy jest Piotr M. Śliwicki.
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia powstało 25 lat temu i w warunkach wolnorynkowej gospodarki rozwinęło się do jednego z trzech największych towarzystw ubezpieczeń w Polsce. ERGO Hestia wielokrotnie wyznaczała kierunki rozwoju polskiego rynku ubezpieczeniowego i zdobywała uznanie klientów oraz partnerów biznesowych dzięki innowacyjności i wysokiej jakości likwidacji szkód.
Grupie zaufało ponad 2,4 miliona klientów indywidualnych oraz firm reprezentujących mały i średni biznes, a także największe korporacje. Ubezpieczamy co drugą firmę z setki największych w Polsce. O dynamicznym rozwoju Grupy świadczy fakt, że co 13 sekund wystawiana jest nowa polisa ubezpieczeniowa. W 2015 roku pomogliśmy w ponad 600 tysiącach szkód – co minutę podejmujemy decyzję o wypłacie odszkodowania. Głównym akcjonariuszem Grupy ERGO Hestia jest międzynarodowy koncern ubezpieczeniowy ERGO Versicherungsgruppe, należący do największego reasekuratora, Munich Re.