Główna nagroda publiczności dla Raportu Rocznego Grupy ERGO Hestia 2016 w finale konkursu „The Kantar Information is Beautiful Awards”


Zobacz załączniki (4)

Raport Roczny Grupy ERGO Hestia 2016 pt. „Sieć” zdobył „złoto” w kategorii Nagroda publiczności – Community Award międzynarodowego konkursu „The Kantar Information is Beautiful Awards”. Autorem koncepcji jedynego polskiego projektu, który został zakwalifikowany do ścisłego finału konkursu, jest graficzka Hanna Dyrcz.

Międzynarodowe Jury składające się z 27 ekspertów w dziedzinie wizualizacji danych (dataviz), artystów, przedstawicieli świata nauki oceniło 117 projektów pochodzących z całego świata. Prace zostały nagrodzone w 8 głównych i 5 kategoriach specjalnych. Raport Roczny Grupy ERGO Hestia był jedyną kreacją z Polski i znalazł się w gronie wielu znanych i cenionych marek, jak m.in. Bloomberg, The Washington Post, Google, Reuters,  Die Zeit, CNN, The Guardian czy Spotify.

Praca graficzki Hanny Dyrcz, laureatki Nagrody Specjalnej Prezesa Grupy ERGO Hestia – Piotra M. Śliwickiego, w zeszłorocznej 15. edycji konkursu Artystyczna Podróż Hestii, przedstawia wyniki analizy ogromnych zbiorów danych dotyczących działalności Grupy w 2016 r. Artystka wybrała te najciekawsze i najbardziej znaczące dla firmy i przedstawiła je w  formie obrazów-infografik, opracowanych w technice dataesthetics. Po raz pierwszy liczby i pojęcia, takie jak ubezpieczenia, relacje międzyludzkie czy terabajty zostały urzeczywistnione w formie graficznych wizualizacji, które mogą również funkcjonować jako niezależne obrazy, oderwane od kontekstu informacyjnego. Artystka odebrała nagrodę podczas uroczystej gali finałowej, która odbyła się w Londynie.

- Praca nad Raportem była długotrwałym procesem, w którym równie ważne miejsce, co kreacja, zajmowały analiza i interpretacja danych. Dzięki ponad 40 spotkaniom z pracownikami ERGO Hestii oraz własnym badaniom mogłam poznać firmę z wielu stron. Ze zbioru wątków zostało wspólnie wybranych 12 tematów do skonstruowania infografik. Po zaprojektowaniu koncepcyjnej formy dla każdej z nich, różnego rodzaju dane były przetwarzane za pomocą m.in. programów do analizy sieci i obrazu, kodowania oraz arkuszy kalkulacyjnych – wyjaśnia Hanna Dyrcz, autorka projektu.

Raport posiada także ciekawą strukturę, zbudowaną na zasadach hipertekstu, gdzie pierwsza wizualizacja – meta-infografika opowiadająca o samym Raporcie, prezentuje hasła, do których odnośniki znalazły się na kolejnych stronach publikacji. Należy zwrócić uwagę, że Raport był również jedynym artystycznym wydawnictwem drukowanym – artbookiem, nagrodzonym w konkursie.

- Jesteśmy dumni z autorki naszego Raportu, jak i z samego Raportu Grupy ERGO Hestia 2016. Nagroda Kantar Information is Beautiful Awards to potwierdzenie słuszności realizowanego konsekwentnie od wielu lat przez ERGO Hestię programu mecenatu artystycznego. Nasze zaangażowanie na rzecz młodych artystów procentuje. Cieszymy się, że w konkursie Artystyczna Podróż Hestii wyłaniamy najzdolniejsze,  młode talenty i dajemy im szansę rozwoju, nie tylko w Polsce, ale i na arenie międzynarodowej – podkreśla Mikołaj Kunica, dyrektor Biura Komunikacji ERGO Hestii.

Raporty Roczne Grupy ERGO Hestia wydawane są w formie projektów artystycznych. Zawsze zaskakują odbiorców pomysłem, proponując refleksję nad starannie wybranym motywem przewodnim. Coroczne publikacje są regularnie wyróżniane w różnego rodzaju konkursach i przeglądach. Przypomnijmy, że Raport Roczny „Sieć” otrzymał już główną nagrodę w kategorii Projekt Jednorazowy Korporacyjny Drukowany w Konkursie Biuletynów Firmowych – Agape 2017 oraz został wyróżniony przez wszystkich oceniających go ekspertów w przeglądzie „See&Say” 2017, organizowanym przez Klub Twórców Reklamy (KTR).

 „The Kantar Information is Beautiful Awards” to prestiżowy i popularny na całym świecie konkurs w dziedzinie projektowania i wizualizacji danych. Organizatorzy konkursu kładą nacisk na merytorykę kreacji w połączeniu z designem. Wiele z publikowanych na portalu infografik to dopracowane estetycznie, zaskakujące prezentacje często ciekawych i kontrowersyjnych tematów, nierzadko szeroko komentowane w mediach. Ze względu na rangę i poziom konkursu to wielkie wyróżnienie dla Raportu.

W każdej kategorii wybieranych jest 3 zwycięzców (autorów projektu), którzy otrzymają odpowiednio nagrody:  złote trofeum ($1,000), srebrne ($500) i brązowe ($250). Dodatkowo zwycięzcy mają zapewnioną kampanię medialną oraz spot promocyjny na stronie www.informationisbeautiful.net. Natomiast wszystkie zgłoszenia zakwalifikowane do Shortlist biorą udział w wystawach organizowanych przez portal „Information is Beautiful” w Londynie i Nowym Yorku. Wszystkie nagrodzone prace można zobaczyć na stronie konkursu.


Informacje o Grupie
ERGO Hestia

***

Informacje o Grupie ERGO Hestia

Tworzą ją dwie spółki ubezpieczeniowe: STU ERGO Hestia SA i STU na Życie ERGO Hestia SA. Spółki Grupy oferują ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia, a także dla przemysłu oraz małego i średniego biznesu. Ubezpieczenia majątkowe oferowane są pod 4 markami: ERGO Hestia, MTU, mtu24.pl oraz You Can Drive. Prezesem Spółek Grupy jest Piotr M. Śliwicki.

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia SA powstało 26 lat temu i w warunkach wolnorynkowej gospodarki rozwinęło się do jednego z trzech największych towarzystw ubezpieczeń w Polsce. ERGO Hestia wielokrotnie wyznaczała kierunki rozwoju polskiego rynku ubezpieczeniowego i zdobywała uznanie klientów oraz partnerów biznesowych dzięki innowacyjności i wysokiej jakości likwidacji szkód.

Grupie zaufało 3,2 miliona klientów indywidualnych oraz firm reprezentujących mały i średni biznes, a także największe korporacje. Ubezpieczamy co drugą firmę z setki największych w Polsce. O dynamicznym rozwoju Grupy świadczy fakt, że co 13 sekund wystawiana jest nowa polisa ubezpieczeniowa. W 2016 roku pomogliśmy w ponad 600 tysiącach szkód – co minutę podejmujemy decyzję o wypłacie odszkodowania. Głównym akcjonariuszem Spółek Grupy ERGO Hestia jest międzynarodowy koncern ubezpieczeniowy ERGO Versicherungsgruppe AG, należący do największego reasekuratora, Munich Re.

***

Informacje o Konkursie Information is Beautiful

Information is Beautiful to przede wszystkim popularny, międzynarodowy portal tworzony przez dziennikarzy internetowych i designerów. Jego misją jest wyszukiwanie najciekawszych, pod względem merytorycznym i designerskim, projektów wykorzystujących wizualizację danych (dataviz). Redaktorzy portalu traktują projektowanie i wizualizację informacji nie tylko jako zagadnienie z obszaru designu, ale także jako formę dziennikarstwa i storytellingu. Każdego roku twórcy portalu wspólnie z firmą Kantar (międzynarodową grupą konsultingowo-badawczą) organizują konkurs na najlepsze na świecie projekty poświęcone temu zagadnieniu. Kreacje zgłaszane do konkursu oceniane są w 8 głównych kategoriach: Arts, Entertainment & Pop Culture (Sztuka, Rozrywka & Popkultura), Current Affairs & Politics (Aktualności & Polityka), Environments & Maps (Środowisko & Mapy), Humanitarian / Global (Humanitarne/Globalne), People, Language & Identity (Ludzie, Język & Tożsamość), Science & Technology (Nauka i Technologia), Sports, Games & Leisure (Sporty, Gry & Rozrywka), Unusual (Nietypowe) oraz w 5 kategoriach specjalnych: Community Award (Nagroda Publiczności), Studio of the Year (Agencja Roku), Outstanding Individual (Osobistość Roku), Rising Star (Wschodząca Gwiazda), Best Non-English Language Viz (Najlepsza Obcojęzyczna Wizualizacja). Wiele z publikowanych na portalu infografik to dopracowane estetycznie, zaskakujące prezentacje często ciekawych i kontrowersyjnych tematów. Konkurs jest otwarty dla twórców z całego świata – doświadczonych i poczatkujących grafików oraz designerów, studentów, freelancerów, redakcji, agencji kreatywnych, firm (marki), organizacji pozarządowych i innych.

Założycielem portalu i pomysłodawcą konkursu jest pochodzący z Londynu, niezależny dziennikarz, designer i pisarz - David McCandless.

***

Informacja o konkursie Artystyczna Podróż Hestii

„Artystyczna Podróż Hestii” to konkurs powołany w 2002 roku z inicjatywy Piotra M. Śliwickiego, prezesa Grupy ERGO Hestia. Poprzez swoje działania sopocki ubezpieczyciel upowszechnia ideę mecenatu artystycznego w środowisku biznesowym. Fundacja i prowadzony przez nią konkurs daje młodym artystom możliwość pokazania się w polskim oraz międzynarodowym środowisku artystycznym, a także jest silną inspiracją do dalszego rozwoju. W pierwszych latach projekt realizowano w porozumieniu z Akademią Sztuk Pięknych w Gdańsku, a od 2009 ERGO Hestia – obecnie poprzez Fundację – współpracuje ze wszystkimi uczelniami artystycznymi działającymi na terenie Polski.

W roku 2009 konkurs „Artystyczna Podróż Hestii” wyróżniono nagrodą „Sztuka cenniejsza niż złoto” – Fundacji Commitment to Europe arts & business oraz Narodowego Banku Polskiego.


Newsletter

Otrzymuj najnowsze informacje o Grupie ERGO Hestia.