Rusza konkurs WATER by Artystyczna Podróż
29 sierpnia wystartowała 4. edycja konkursu fotograficznego Artystyczna Podróż pod hasłem WATER. Konkurs jest skierowany do twórców działających na Instagramie. W jego ramach ERGO Hestia nagrodzi autorów zdjęć, którzy w oryginalny sposób nawiążą do tematyki wody. To temat aktualny i istotny biorąc pod uwagę jakże ważną dzisiaj ekologię, a z drugiej strony niezwykle atrakcyjny dla artystów ze względu na wizualne piękno wody.
Konkurs jest otwarty zarówno dla amatorów, jak i profesjonalistów. By wziąć w nim udział należy wykonać urządzeniem mobilnym (smartfon lub tablet) zdjęcie nawiązujące do tematyki wody i opublikować je na Instagramie oznaczając hashtagami #artystycznapodroz oraz #apwater2022. Spośród opublikowanych do 18 września 2022 r. zdjęć jury wybierze 30 prac, a następnie przyzna nagrodę główną i dwa wyróżnienia. Nagrodą główną jest artystyczna podróż na południe Francji, a wyróżnieni otrzymają smartfony z wysoko jakościowymi aparatami. Zdjęcia finalistów zostaną zaprezentowane w dniach 14-16 października podczas wystawy w galerii sztuki przy ul. Mysiej 3 w Warszawie.
W tegorocznej edycji zwycięskie zdjęcia wyłoni Jury konkursu, w skład którego wchodzą Justyna Wajs – Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Technologii w ERGO Hestii, założycielki profilu @artystycznapodroz: Maria Rosa – Dyrektor Marketingu i PR ERGO Hestii oraz Marta Śliwicka, a także Magdalena Kąkolewska – Prezeska Fundacji Artystyczna Podróż Hestii oraz fotograf plastyk Aleksander Małachowski (@hashtagalek).
- W czwartej edycji konkursu skupiamy się na tematyce wody nie tylko ze względu na naszą lokalną nadbałtycką tożsamość, ale przede wszystkim z troski o środowisko wodne, które jest nam szczególnie bliskie – podkreśla Justyna Wajs, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Technologii w Grupie ERGO Hestia. - Motyw wody to w naszej ocenie bardzo wdzięczny temat artystyczny, który daje szerokie pole do twórczych rozwiązań, ale jednocześnie jest wyzwaniem wymagającym nieszablonowego podejścia – dodaje.
Konkurs Artystyczna Podróż organizowany jest cyklicznie na profilu @artystycznapodroz, który od 2016 r. promuje wyjątkowe zdjęcia użytkowników Instagrama. Profil zgromadził do tej pory 23 tys. obserwujących, a hashtag #artystycznapodroz został wykorzystany już ponad 550 tys. razy. Poprzednie edycje konkursu zostały poświęcone kolejno tematyce: TERAZ, LIGHTS oraz COLOURS.
- Spośród serwisów społecznościowych Instagram w największym stopniu przyczynia się do propagowania i upowszechniania fotografii mobilnej. Proste zasady, możliwość globalnej interakcji i łatwa dostępność pozwalają jej żyć i rozwijać się. Każdego dnia na tej platformie publikowanych jest średnio 95 milionów nowych zdjęć – wyjaśnia Maria Rosa, Dyrektor Marketingu i PR ERGO Hestii. - Demokratyzacja fotografii sprzyja kreatywności i wyrażaniu osobowości poprzez obrazy. Unikatowa szansa łapania ulotnych chwil i pięknych momentów połączona z coraz to doskonalszą technologią i jakością zdjęć sprawia, że każdy z nas dysponuje świetnym narzędziem do tworzenia sztuki – mówi.
Promocja twórczyń i twórców na Instagramie to element wieloletniej strategii ESG ERGO Hestii, w ramach której ubezpieczyciel wspiera utalentowanych artystów poprzez zróżnicowane inicjatywy i konkursy takie jak np. Artystyczna Podróż Hestii. W ubiegłym roku ERGO Hestia czasowo udostępniła Muzeum Narodowemu w Warszawie kolekcję obrazów XVII-wiecznych mistrzów malarstwa holenderskiego i flamandzkiego. Od 2021 roku Fundacja Artystyczna Podroż Hestii prowadzi także konkurs Literacka Podróż Hestii dla autorów i autorek klasycznych form literackich, wydanych w Polsce i tworzonych w języku polskim, przeznaczonych dla młodego czytelnika. Sztuka obecna jest także w działaniach reklamowych ERGO Hestii - strategia komunikacji online ubezpieczyciela bazuje na zdjęciach wykonanych przez polskich artystów fotografików.
Działająca na rynku ubezpieczeń od ponad 30 lat ERGO Hestia, angażuje się także w zróżnicowane programy proekologiczne, wśród których znajdują się m.in. EKO Hestia SPA, stworzenie Parku Hestii w Sopocie, hodowla pszczół na dachu biurowca ubezpieczyciela, inicjatywa carpoolingu, wyposażenie rzeczoznawców mobilnych firmy w auta z napędem hybrydowym, czy program Rower na zawsze. Wśród proekologicznych inicjatyw produktowych firmy można wymienić Klauzulę Zielonej Odbudowy, dzięki której przedsiębiorcy w przypadku szkody całkowitej (np. pożaru budynku) mogą liczyć na dodatkowe środki na odbudowę, jeśli wykorzystają rozwiązania przyjazne środowisku. ERGO Hestia jest ponadto sygnatariuszem Karty Różnorodności, Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży, stosuje się do Deklaracji Praw Człowieka, 10 zasad Global Compact, a także Agendy na rzecz Zrównoważonego Rozwoju. Bierze także udział w programie Climate Leadership.
Regulamin konkursu dostępny jest na stronie: https://artystycznapodroz.ergohestia.pl/
Informacje o Grupie
ERGO Hestia
***
Informacje o Grupie ERGO Hestia
Grupa ERGO Hestia to pionier najbardziej innowacyjnych rozwiązań w sektorze ubezpieczeniowym. Od ponad 30 lat pozostaje wiarygodnym i niezawodnym partnerem oferującym najwyższej jakości produkty i usługi. Co roku zapewnia ochronę ponad 3 milionom klientów indywidualnych oraz kilkuset tysiącom firm i przedsiębiorstw.
Grupę ERGO Hestia tworzą dwie spółki ubezpieczeniowe: STU ERGO Hestia SA i STU na Życie ERGO Hestia SA. Spółki Grupy oferują ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia, a także dla przemysłu oraz małego i średniego biznesu. Nasze ubezpieczenia oferowane są pod 4 markami: ERGO Hestia, MTU, mtu24.pl oraz You Can Drive.
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia powstało w 1991 roku. Dzięki dynamicznemu rozwojowi osiągnęło pozycję największej firmy ubezpieczeniowej spośród powstałych w warunkach gospodarki wolnorynkowej w Polsce. Głównym akcjonariuszem spółek Grupy ERGO Hestia jest międzynarodowy koncern ubezpieczeniowy ERGO International AG, należący do największego reasekuratora, Munich Re.
Prezesem Grupy ERGO Hestia od ponad 30 lat funkcjonowania firmy jest Piotr Maria Śliwicki.