Startuje konkurs KRUCHOŚĆ by Artystyczna Podróż
Wystartowała 6. edycja konkursu fotograficznego Artystyczna Podróż. Tegorocznym tematem przewodnim jest KRUCHOŚĆ. Konkurs, organizowany przez profil Artystyczna Podróż i ERGO Hestię, skierowany jest do twórców publikujących swoje dzieła na platformie Instagram. Konkurs potrwa do 4 sierpnia br., a sopocki ubezpieczyciel nagrodzi autorów najlepszych zdjęć nawiązujących do szeroko pojętej tematyki kruchości.
Nietrwałość i przemijalność – najbliższe skojarzenia z tematem konkursu – były tematem prac wielu artystów na przestrzeni epok. Koniec XX w. przyniósł nam ułudę stabilizacji, której symbolem była książka „Koniec historii” Francisa Fukuyamy. Jednak świat się zmienia – geopolityczne niepokoje, które go drążą, znów zawracają nas na drogę kontemplacji kondycji naszej cywilizacji.
- Pandemia, zagrożenia dla wolności, kurczące się zasoby naturalne, zaburzone ekosystemy – wszystko to powoduje, że wiele idei, które postrzegaliśmy jako trwałe, zmieniło swój status na „kruche”. Wierzymy, że to dobry moment, żeby poprzez sztukę próbować przetwarzać nasze doświadczenia. Pokazanie kruchości i niepowtarzalności chwili to wyzwanie i doskonały wyzwalacz kreatywności – mówi Maria Rosa, Dyrektorka Biura Marketingu i PR ERGO Hestii oraz Prezeska Fundacji Artystyczna Podróż Hestii.
Zasady udziału w konkursie KRUCHOŚĆ
Konkurs skierowany jest do wszystkich użytkowników Instagrama – mogą w nim brać udział zarówno zawodowi fotograficy, jak i amatorzy. Zgodnie z zasadami uczestnik przy pomocy urządzenia mobilnego (smartfon lub tablet) powinien wykonać zdjęcie kreatywnie nawiązujące do przewodniej tematyki – kruchości – i opublikować je na Instagramie, oznaczając hashtagami #kruchoscbyap oraz #artystycznapodroz. Podczas tegorocznej edycji zgłoszenia po raz pierwszy będą również przyjmowane poprzez formularz na stronie www https://www.ergohestia.pl/artystycznapodroz/.
Spośród zgłoszonych do 4 sierpnia 2024 r. zdjęć jury wybierze 30 finalistów. 20 sierpnia kapituła konkursowa wyłoni nagrodzone prace. Oprócz nagrody głównej przyznane zostaną dwa wyróżnienia. Tegoroczną nagrodą główną jest artystyczna podróż na Maderę o wartości 20 tysięcy złotych oraz tablet Samsung Galaxy Tab S9 Ultra oraz smartfon Samsung Galaxy S24 Ultra. Dwaj wyróżnieni uczestnicy otrzymają smartfony Samsung Galaxy S24 Ultra. Wernisaż konkursu odbędzie się 9 listopada 2024 r. w Gdańsku.
W tegorocznej. 6 edycji zwycięskie zdjęcia wyłoni jury konkursu, w skład którego wchodzą Artur Borowiński, Prezes Zarządu STU ERGO Hestia SA i STU na Życie ERGO Hestia SA, Maria Rosa, Prezeska Fundacji Artystyczna Podróż Hestii, Marta Śliwicka, współzałożycielka profilu Artystyczna Podróż, Magdalena Kąkolewska z Fundacji Artystyczna Podróż Hestii oraz fotograf architektury Aleksander Małachowski, znany na Instagramie jako @hashtagalek.
- Tematami trzech ostatnich edycji konkursu były woda, kolory i asymetria. Szósta edycja kieruje narrację na nieco inne tory. Kruchość bywa podobnie abstrakcyjna, ale może też być wręcz boleśnie namacalna, wyrażająca od wieków towarzysząca sztuce łacińską sentencję „tempus fugit”. Jestem bardzo ciekawa, jak kreatywnie rozwiną tę ideę uczestnicy – podkreśla Maria Rosa.
Konkurs Artystyczna Podróż promuje najzdolniejszych artystów na Instagramie. Organizowany jest na profilu @artystycznapodroz od 2016 r. Profil zgromadził do tej pory 25,3 tys. obserwujących, a hashtag #artystycznapodroz został wykorzystany już ponad 597,5 tys. razy.
Instagram to jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie, posiadająca 1,22 miliarda użytkowników. W Polsce korzysta z niej około 29% populacji, najczęściej osoby w wieku 25-34 lata. Każdego dnia na tej platformie publikowanych jest średnio 100 milionów nowych zdjęć. Instagram przyczynia się do upowszechniania fotografii mobilnej i wyrażania osobowości poprzez obrazy. Jest przestrzenią dla różnorodnych historii – od kreatywnych, fotograficznych esejów aż po opracowywanie strategii biznesowych. Przede wszystkim jednak umożliwia każdemu z nas tworzenie sztuki poprzez uwiecznianie chwil dzięki coraz lepszym technologiom fotografii, jakie oferują nasze urządzenia mobilne.
ERGO Hestia od lat wspiera utalentowanych artystów w ramach strategii ESG. Od 2021 roku Fundacja Artystyczna Podroż Hestii prowadzi konkurs Literacka Podróż Hestii dla autorów i autorek klasycznych form literackich przeznaczonych dla młodego czytelnika, wydanych w Polsce i napisanych w języku polskim. Sztuka promowana jest nawet w działaniach reklamowych sopockiego ubezpieczyciela – cała strategia komunikacji online ERGO Hestii w warstwie wizualnej wzbogacona jest o zdjęcia wykonane przez polskich artystów fotografików.
Regulamin konkursu dostępny jest na stronie: https://www.ergohestia.pl/artystycznapodroz/
Informacje o Grupie
ERGO Hestia
***
Informacje o Grupie ERGO Hestia
Grupa ERGO Hestia to pionier najbardziej innowacyjnych rozwiązań w sektorze ubezpieczeniowym. Od ponad 30 lat pozostaje wiarygodnym i niezawodnym partnerem oferującym najwyższej jakości produkty i usługi. Co roku zapewnia ochronę ponad 3 milionom klientów indywidualnych oraz kilkuset tysiącom firm i przedsiębiorstw.
Grupę ERGO Hestia tworzą dwie spółki ubezpieczeniowe: STU ERGO Hestia SA i STU na Życie ERGO Hestia SA. Spółki Grupy oferują ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia, a także dla przemysłu oraz małego i średniego biznesu. Nasze ubezpieczenia oferowane są pod 4 markami: ERGO Hestia, MTU, mtu24.pl oraz You Can Drive.
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia powstało w 1991 roku. Dzięki dynamicznemu rozwojowi osiągnęło pozycję największej firmy ubezpieczeniowej spośród powstałych w warunkach gospodarki wolnorynkowej w Polsce. Głównym akcjonariuszem spółek Grupy ERGO Hestia jest międzynarodowy koncern ubezpieczeniowy ERGO International AG, należący do największego reasekuratora, Munich Re.
Prezesem Grupy ERGO Hestia jest Artur Borowiński.