Rewolucja w likwidacji szkód. Rusza mStłuczka


Zobacz załączniki (1)

Klienci ERGO Hestii już mają dostęp do przełomowego rozwiązania dla kierowców. Od 1 września w aplikacji mObywatel dostępna jest mStłuczka – usługa, która cyfryzuje proces zgłaszania kolizji do ubezpieczyciela. Jest to kolejny krok w stronę upraszczania formalności dla klientów.

- ERGO Hestia, jako jeden z największych ubezpieczycieli w Polsce, konsekwentnie działa na rzecz upraszczania procesów dla klientów. Tak jest również w przypadku mStłuczki – nowej usługi w aplikacji mObywatel, której wdrożenie aktywnie wspieraliśmy. To ważny krok w stronę poszkodowanych, umożliwiający szybkie i intuicyjne zgłaszanie szkód oraz uzyskiwanie odszkodowań - mówi Kazimierz Majdański, członek zarządu Grupy ERGO Hestia.

Korzyści dla wszystkich

mStłuczka to efekt szerokiej współpracy Ministerstwa Cyfryzacji, Centralnego Ośrodka Informatyki (COI), Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG), Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) i największych ubezpieczycieli, w tym ERGO Hestii. Dzięki temu kierowcy mogą sporządzić wspólne oświadczenie w aplikacji, dołączyć do niego zdjęcia z miejsca zdarzenia, a następnie w prosty sposób zgłosić szkodę. Nowa usługa eliminuje konieczność używania papierowych formularzy, a dane w oświadczeniu są automatycznie weryfikowane z państwowymi rejestrami, takimi jak CEPiK i PESEL, co minimalizuje ryzyko błędów.

Dla kierowców największą korzyścią jest redukcja stresu i uproszczenie formalności. Spisanie oświadczenia w aplikacji jest szybkie, a sporządzony dokument posiada taką samą moc prawną jak jego papierowy odpowiednik. Plik jest podpisywany certyfikatem kwalifikowanym ministra właściwego ds. informatyzacji, co uniemożliwia jego późniejsze podważenie przez sprawcę.

Cyfrowy asystent drogowy

– mObywatel ma towarzyszyć użytkownikom w różnych momentach życiowych, w tym podczas zdarzeń, których woleliby uniknąć. Taka jest mStłuczka – prosty sposób na formalności po kolizji, która jest sytuacją niezwykle stresującą. Nowa funkcja umożliwia kierowcom spisanie oświadczenia i dołączenie do niego zdjęć. Szkodę można od razu zgłosić do ubezpieczyciela wprost z aplikacji. Cyfrowo i bez papieru. mStłuczka potwierdza, że mObywatel to cyfrowy asystent gotowy do pomocy przez całą dobę – wskazuje Radosław Maćkiewicz, dyrektor Centralnego Ośrodka Informatyki.

Dla ubezpieczycieli, takich jak ERGO Hestia, mStłuczka oznacza możliwość większej automatyzacji procesów rejestracji i likwidacji szkód. Minimalizacja błędów i nieścisłości, które często występują w papierowych oświadczeniach, pozwala na szybszą i sprawniejszą obsługę zgłoszenia. To duże ułatwienie dla klientów ERGO Hestii, którzy zyskują prosty i wygodny sposób na załatwienie formalności.

- Każdemu zdarzeniu drogowemu, kolizji towarzyszą emocje: złość czy strach. Zadaniem ubezpieczycieli jest takie obsłużenie klienta, aby zminimalizować te negatywne emocje, szybko i sprawnie załatwić formalności. Po to jest mStłuczka. Rozwiązanie technologiczne zaprojektowane z myślą o poprawie doświadczeń klienta. mStłuczka przełoży się na wyższą jakość obsługi i większe zaufanie do ubezpieczycieli. To rozwiązanie innowacyjne i przyjazne dla użytkownika. W centrum uwagi stawia komfort klienta dając mu wygodny, nowoczesny i bezpieczny sposób spisania oświadczenia i zgłoszenia szkody – mówi Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń.

W planach dalszy rozwój

W najbliższych planach jest dalszy rozwój usługi, w tym m.in. możliwość spisywania oświadczeń przy zdarzeniach wielostronnych, a także wsparcie chatbotem opartym na sztucznej inteligencji. ERGO Hestia z zainteresowaniem obserwuje kolejne etapy rozwoju projektu i jest gotowa na włączenie się w przyszłe prace.

- Podobnie jak w czasie pandemii, gdy błyskawicznie udostępniliśmy możliwość zdalnego zawierania polis, czy podczas powodzi w 2024 roku, kiedy uprościliśmy procedury zgłaszania szkód – dziś również stawiamy na dostępność i wygodę. Jestem przekonany, że mStłuczka to kolejny krok w budowaniu nowoczesnego, cyfrowego - a przede wszystkim - przyjaznego dla wszystkich ekosystemu usług – dodaje Kazimierz Majdański.


Informacje o Grupie
ERGO Hestia

***

Informacje o Grupie ERGO Hestia

Grupa ERGO Hestia to pionier najbardziej innowacyjnych rozwiązań w sektorze ubezpieczeniowym. Od ponad 30 lat pozostaje wiarygodnym i niezawodnym partnerem oferującym najwyższej jakości produkty i usługi. Co roku zapewnia ochronę ponad 3 milionom klientów indywidualnych oraz kilkuset tysiącom firm i przedsiębiorstw.


Grupę ERGO Hestia tworzą dwie spółki ubezpieczeniowe: STU ERGO Hestia SA i STU na Życie ERGO Hestia SA. Spółki Grupy oferują ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia, a także dla przemysłu oraz małego i średniego biznesu. Nasze ubezpieczenia oferowane są pod 4 markami: ERGO Hestia, MTU, mtu24.pl oraz You Can Drive.


Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia powstało w 1991 roku. Dzięki dynamicznemu rozwojowi osiągnęło pozycję największej firmy ubezpieczeniowej spośród powstałych w warunkach gospodarki wolnorynkowej w Polsce. Głównym akcjonariuszem spółek Grupy ERGO Hestia jest międzynarodowy koncern ubezpieczeniowy ERGO International AG, należący do największego reasekuratora, Munich Re.


Prezesem Grupy ERGO Hestia jest Artur Borowiński.

 

 


Newsletter

Otrzymuj najnowsze informacje o Grupie ERGO Hestia.