Podwójny triumf ERGO Hestii na PR Wings 2025
Sopocki ubezpieczyciel zdobył dwie prestiżowe statuetki PR Wings 2025 za kampanię wokół projektu „Równomocni”. Inicjatywa ta została nagrodzona w kategoriach Komunikacja Wewnętrzna oraz Employer Branding. Tegoroczna edycja okazała się rekordowa pod względem liczby zgłoszeń. ERGO Hestia znalazła się w gronie 8 firm, który otrzymały co najmniej 2 statuetki.
W 5. edycji konkursu PR Wings, który odbył się 17 listopada br. w Warszawie, ERGO Hestia otrzymała dwie nagrody. Jury konkursu, złożone z blisko 100 ekspertów branży, doceniło kampanię „Równomocni” – skierowaną do pracowników ERGO Hestii, mającą na celu budowanie kultury wzajemnego szacunku i równości, co znalazło odzwierciedlenie w zwycięstwach w kluczowych kategoriach: Komunikacja Wewnętrzna oraz Employer Branding.
Nowoczesne narzędzia i uniwersalne wartości
Sukces ERGO Hestii w dwóch kategoriach potwierdza, że działania ubezpieczyciela w obszarze komunikacji wewnętrznej oraz budowania marki pracodawcy są na najwyższym poziomie. Kampania „Równomocni” jest przykładem tego, jak odpowiedzialność społeczna i dbałość o kulturę organizacyjną przekładają się na efektywność działań PR.
- Traktujemy komunikację wewnętrzną i budowanie marki jako coś więcej niż działania PR-owe. Nagrodzona kampania to zdecydowanie coś więcej niż promocja. To manifestacja naszej kultury, w której autentyczny szacunek i inkluzywność są fundamentem codziennej pracy. Zdobycie statuetek PR Wings 2025 w tych dwóch strategicznych kategoriach utwierdza nas w przekonaniu, że stawianie na ludzi i ich historie to odpowiedni kierunek – komentuje Maria Rosa, Dyrektorka Departamentu Marketingu i PR ERGO Hestii.
- Tegoroczny konkurs PR Wings pokazuje, że branża PR w Polsce umiejętnie łączy nowoczesne narzędzia komunikacji z wartościami, które są dziś kluczowe – edukacją, odpowiedzialnością społeczną i autentycznością. Tak wygląda współczesny PR – świadomy swojej roli i skuteczny w działaniu – podkreśla Jakub Zajdel, Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego PR Wings, wiceprezes zarządu SAPR.
„Równomocni” – program dla osób z orzeczeniem o niepełnosprawności
„Rownomocni” to inicjatywa Grupy ERGO Hestia i Fundacji Integralia wspierająca pracowników z orzeczeniem o niepełnosprawności oraz osoby, które mogą się o nie ubiegać ze względu na długotrwałe problemy zdrowotne. Program zapewnia realne wsparcie w codziennym funkcjonowaniu i pracy, oferując m.in.: dofinansowanie na wydatki związane z niepełnosprawnością, bezpłatne wizyty u specjalistów, dodatkowe dni urlopowe, czy możliwość 100% pracy zdalnej lub pracy hybrydowej.
Program „Równomocni”, wyrównujący szanse osób z niepełnosprawnościami, jest jednym z elementów kultury firmy. Celem kampanii promującej program, opartej na storytellingu z udziałem pracowników-sportowców, było przełamanie tabu, wywołanie dyskusji i pokazanie, że niepełnosprawność nie ogranicza pasji ani potencjału zawodowego. Premiera filmów w Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami podkreśliła wagę tematu i wzmocniła przekaz o inkluzywności, inspirując kilka tysięcy pracowników do rozmowy i refleksji.
- „Triathlonista” – Film opowiada historię Mariusza, kierownika zespołu ds. kontrolingu i triathlonisty, który z jedną ręką trenuje i startuje w zawodach z serii IronMan. Film pokazuje jego determinację i siłę w dążeniu do celu.
- „Sztuka powrotu” – przedstawia Natalię, pasjonatkę jeździectwa, która po wypadku i licznych operacjach wróciła do koni i pracy zawodowej, udowadniając, że niepełnosprawność nie przekreśla aktywnego życia.
Dzięki autentycznym bohaterom i emocjonalnemu przekazowi, filmy te dotarły do szerokiego grona pracowników, zwiększając świadomość i zrozumienie wyzwań, z jakimi mierzą się osoby z niepełnosprawnościami. W ERGO Hestii pracownicy z niepełnosprawnością stanowią ponad 4% wszystkich zatrudnionych. W filmach zagrali Mariusz Mścichowski i Natalia Wiercińska – pracownicy ERGO Hestii.
O Konkursie PR Wings
Konkurs PR Wings, organizowany przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR), jest jednym z najważniejszych wydarzeń branży komunikacyjnej w Polsce. Jego celem jest promowanie najlepszych praktyk, etyki i profesjonalizmu w public relations. Tegoroczna edycja okazała się rekordowa – do konkursu napłynęło aż 211 zgłoszeń. Gala finałowa była również okazją do świętowania 5-lecia Stowarzyszenia Agencji Public Relations.
Informacje o Grupie
ERGO Hestia
***
Informacje o Grupie ERGO Hestia
Grupa ERGO Hestia to pionier najbardziej innowacyjnych rozwiązań w sektorze ubezpieczeniowym. Od ponad 30 lat pozostaje wiarygodnym i niezawodnym partnerem oferującym najwyższej jakości produkty i usługi. Co roku zapewnia ochronę ponad 3 milionom klientów indywidualnych oraz kilkuset tysiącom firm i przedsiębiorstw.
Grupę ERGO Hestia tworzą dwie spółki ubezpieczeniowe: STU ERGO Hestia SA i STU na Życie ERGO Hestia SA. Spółki Grupy oferują ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia, a także dla przemysłu oraz małego i średniego biznesu. Nasze ubezpieczenia oferowane są pod 4 markami: ERGO Hestia, MTU, mtu24.pl oraz You Can Drive.
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia powstało w 1991 roku. Dzięki dynamicznemu rozwojowi osiągnęło pozycję największej firmy ubezpieczeniowej spośród powstałych w warunkach gospodarki wolnorynkowej w Polsce. Głównym akcjonariuszem spółek Grupy ERGO Hestia jest międzynarodowy koncern ubezpieczeniowy ERGO International AG, należący do największego reasekuratora, Munich Re.
Prezesem Grupy ERGO Hestia jest Artur Borowiński.