ERGO Hestia udostępnia czatbota AI dla agentów ubezpieczeniowych


Zobacz załączniki (1)

Sopocki ubezpieczyciel jako jeden z pierwszych na polskim rynku wdraża rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji, które wspiera pośredników w codziennej pracy z dokumentacją produktową.

ERGO Hestia uruchomiła czatbota AI – narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję, które pozwala agentom ubezpieczeniowym błyskawicznie znajdować informacje o produktach firmy. Rozwiązanie jest już dostępne w systemach sprzedażowych iHestia i Jupiter, z których korzystają pośrednicy współpracujący z ubezpieczycielem. To kolejne z wielu narzędzi AI w sopockiej firmie, które ma ułatwić i przyspieszyć codzienną pracę.

Precyzja oparta na faktach

Czatbot AI działa jako ekspert znający Ogólne Warunki Ubezpieczenia, karty produktowe oraz procedury firmy, obejmując swoim zasięgiem produkty zarówno majątkowe (STU), jak i życiowe (STUnŻ).

Agent może zadać pytanie w języku naturalnym. System radzi sobie nawet z bardzo specyficznymi zagadnieniami, jak np. odpowiedzialność za szkody w elewacji wyrządzone przez dzikie zwierzęta czy skutki pozostawienia włączonego żelazka. W kilka sekund dostarcza precyzyjną odpowiedź wraz ze wskazaniem źródła w dokumentacji. Co istotne, narzędzie nie tworzy własnych interpretacji, lecz bazuje wyłącznie na zamkniętym katalogu oficjalnych materiałów.

czatbot AI

Technologia w służbie człowieka

Nowa funkcjonalność jest dostępna w interfejsie czatbota pod nazwą „Produkt i zakres ochrony – szybka odpowiedź!”. Po wybraniu linii biznesowej lub konkretnego produktu system precyzyjniej dobiera źródła wiedzy, co przekłada się na trafność odpowiedzi.

– Wdrożenie czatbota AI to kolejny krok w realizacji naszej strategii cyfrowej transformacji. Zależało nam, by agenci otrzymali narzędzie, które realnie usprawni ich codzienną pracę, pozwoli szybciej odpowiadać na pytania klientów i sprawniej poruszać się po dokumentacji produktowej – mówi Bartosz Dołkowski, Dyrektor Zarządzający ds. IT w ERGO Hestii. – To pionierskie, pod kątem skali i jakości, rozwiązanie na polskim rynku ubezpieczeniowym. Dla naszych agentów to nowa ścieżka, która dostarcza wiedzę „na klik” – dodaje.

Odpowiedzialność i bezpieczeństwo

Eksperci ERGO Hestii podkreślają, że czatbot AI stanowi wsparcie dla agenta, ale nie zastępuje jego roli. Odpowiedzi generowane przez system mają charakter informacyjny i wymagają weryfikacji – ostateczna odpowiedzialność za wykorzystanie informacji spoczywa na użytkowniku.

Warto zaznaczyć, że narzędzie ma ściśle określone kompetencje. Nie służy do przyjmowania zgłoszeń szkód, nie udziela informacji o cenach, taryfach czy zniżkach, ani nie służy do przetwarzania danych wrażliwych klientów. Jest to element dbałości ubezpieczyciela o najwyższe standardy bezpieczeństwa danych i compliance.

- Sztuczna inteligencja będzie wspierać pośrednika w odpowiedziach na zagadnienia z wiedzy produktowej. Agent będzie mógł szybko i samodzielnie potwierdzić informację, bez potrzeby sięgania do całej dokumentacji ubezpieczeniowej. W kilka chwil, zadając pytanie merytoryczne, potwierdzi i przekaże odpowiedź klientowi. Skróci to proces sprzedaży polisy oraz umocni wizerunek pośrednika, jako eksperta i doradcy klienta. A to wszystko dostępne 24h/7 – komentuje Łukasz Żmijewski, Dyrektor Departamentu Operacji i Likwidacji Szkód w ERGO Hestii. 

Sopocki ubezpieczyciel od lat inwestuje w technologie wspierające sieć dystrybucji. Wdrożenie czatbota AI wpisuje się w tę strategię, oferując pośrednikom dostęp do eksperckiej wiedzy produktowej bez konieczności czasochłonnego przeszukiwania dokumentacji.


Informacje o Grupie
ERGO Hestia

***

Informacje o Grupie ERGO Hestia

Grupa ERGO Hestia to pionier najbardziej innowacyjnych rozwiązań w sektorze ubezpieczeniowym. Od ponad 30 lat pozostaje wiarygodnym i niezawodnym partnerem oferującym najwyższej jakości produkty i usługi. Co roku zapewnia ochronę ponad 3 milionom klientów indywidualnych oraz kilkuset tysiącom firm i przedsiębiorstw.


Grupę ERGO Hestia tworzą dwie spółki ubezpieczeniowe: STU ERGO Hestia SA i STU na Życie ERGO Hestia SA. Spółki Grupy oferują ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia, a także dla przemysłu oraz małego i średniego biznesu. Nasze ubezpieczenia oferowane są pod 4 markami: ERGO Hestia, MTU, mtu24.pl oraz You Can Drive.


Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia powstało w 1991 roku. Dzięki dynamicznemu rozwojowi osiągnęło pozycję największej firmy ubezpieczeniowej spośród powstałych w warunkach gospodarki wolnorynkowej w Polsce. Głównym akcjonariuszem spółek Grupy ERGO Hestia jest międzynarodowy koncern ubezpieczeniowy ERGO International AG, należący do największego reasekuratora, Munich Re.


Prezesem Grupy ERGO Hestia jest Artur Borowiński.

 

 


Newsletter

Otrzymuj najnowsze informacje o Grupie ERGO Hestia.