Ponad tysiąc masek o wartości miliona złotych dotarło do ratowników! [ZDJĘCIA]


Zobacz załączniki (5)

- Maski, które otrzymaliśmy od ERGO Hestii, to sprzęt wysokiej jakości i będzie służył nam długie lata – mówi Piotr Dymon, Przewodniczący Polskiej Rady Ratowników Medycznych. Przesyłki ERGO Hestii o wartości miliona złotych dotarły już do medyków.

Maski, które ERGO Hestia kupiła ratownikom, chronią układ oddechowy, twarz, oczy i skórę przed parami i gazami, pyłami, mgłami i aerozolami. Ich konstrukcja zapewnia właściwości ochronne w temperaturach od minus 30 do plus 70 stopni Celsjusza. Oddycha się w nich łatwo, a widoczność i szczelność są bardzo dobre. Można je odkażać i konserwować. To sprzęt najwyższej jakości. ERGO Hestia za milion złotych kupiła 1123 maski i prawie 2000 wymiennych filtrów.

- Do tej pory często byliśmy zmuszeni używać taniego jednorazowego sprzętu, który po każdym wyjeździe do pacjenta nie nadawał się do ponownego użycia i trzeba było go wyrzucać. Maski wielorazowego użytku będzie można długo wykorzystywać. Jesteśmy bardzo wdzięczni za wsparcie i wysłuchanie naszych próśb o dostarczenie sprzętu właśnie z takimi parametrami, mimo że jest dość drogi – podkreśla Piotr Dymon, Przewodniczący Polskiej Rady Ratowników Medycznych.

A wszystko to w ramach akcji #MuremZaRatownikami. ERGO Hestia pod koniec marca postanowiła wesprzeć ratowników w walce z koronawirusem.

Nie tylko wsparcie finansowe

Ważnym elementem akcji było nie tylko przekazanie miliona złotych na niezbędny sprzęt, ale też wzięcie na swoje barki całego ciężaru związanego z zakupem masek i filtrów. W związku z pandemią sprzęt ochronny bardzo trudno kupić. To czasochłonny proces, który wymaga też poszukiwania dodatkowych rozwiązań. Ratownicy, którzy codziennie pracują po kilkanaście godzin, mieliby małe szanse na zakup specjalistycznych masek i filtrów.

W akcję zaangażowali się pracownicy ERGO Hestii. Wśród nich Agnieszka Storoniak z Departamentu Organizacji i Administracji.

- Muszę przyznać, że łatwo nie było – opowiada. – Ratownicy na bieżąco przekazywali nam informacje o sprzęcie, którego w danym momencie najbardziej potrzebowali. Trzeba było poświęcić dużo pracy, by znaleźć odpowiednie produkty na rynku. Jeśli tylko coś się pojawiło, natychmiast znikało. To pokazuje, jak istotne było odciążenie ratowników i wsparcie ich w zakupie sprzętu. A przy okazji, po wzmożonym wysiłku, znacznie bardziej docenia się jego efekty – zaznacza.

Tam, gdzie pomoc była najbardziej potrzebna

Bardzo istotny był również wybór konkretnych lokalizacji w Polsce, w których ratownicy otrzymają sprzęt. ERGO Hestia bazowała na sygnałach od Polskiej Rady Ratowników Medycznych, wybierając najbardziej potrzebujące jednostki ratownicze, w których jest największy deficyt środków ochronnych.

Iwona Swobodzińska-Perdenia, Dyrektor Przedstawicielstwa Korporacyjnego w Toruniu, od początku podkreślała, że ratowników trzeba wesprzeć w zakupie i dystrybucji sprzętu.

– W kwestii wyboru sprzętu całkowicie oparliśmy się na decyzjach zarządu Polskiej Rady Ratowników Medycznych. Ta grupa zawodowa najlepiej wie, jakie braki w poszczególnych rejonach mają ratownicy. Ostatecznie zarząd zdecydował się na sprzęt wielorazowego użytku. Dużym problemem okazał się deficyt środków ochrony osobistej na rynku. Tego typu trudności było więcej. Musieliśmy uporać się ze znalezieniem odpowiednich dostawców, a także weryfikacją jakości sprzętu – wylicza.

Siła wspólnoty ERGO Hestii

#MuremZaRatownikiem to inicjatywa Grupy ERGO Hestia, której celem po raz kolejny była poprawa sytuacji konkretnej grupy zawodowej. W ramach akcji "W trosce o wspólne bezpieczeństwo" zadbała o pracowników, którzy w zdecydowanej większości pracują zdalnie. Następnym krokiem była akcja #UbezpieczamZdalnie, adresowana  do agentów współpracujących z Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń. Dzięki nowoczesnej technologii, na którą firma stawia od dawna, agenci mogą pracować i ubezpieczać całkowicie zdalnie, dzięki czemu czują się bezpieczniej. Powstał też cykl wykładów dla pracowników i agentów, podczas których eksperci z różnych dziedzin nauki odpowiadali na pytania dotyczące koronawirusa. Gośćmi webinariów byli wirusolodzy prof. Włodzimierz Gut i dr hab. n. med. Tomasz Dzieciątkowski oraz psycholog społeczny dr Konrad Maj. Wszystkie webinaria można obejrzeć w tym miejscu. ERGO Hestia wyróżniła się również zapewnieniem klientom możliwość zdalnej akceptacji umów w ramach #TotalnieZdalnie.


Informacje o Grupie
ERGO Hestia

***

Informacje o Grupie ERGO Hestia

Grupa ERGO Hestia to pionier najbardziej innowacyjnych rozwiązań w sektorze ubezpieczeń. Niemal od 30 lat pozostaje wiarygodnym i niezawodnym partnerem oferującym produkty i usługi ubezpieczeniowe najwyższej jakości. Co roku zapewnia ochronę ponad 3 milionom klientów indywidualnych oraz kilkuset tysiącom firm i przedsiębiorstw.

Grupę ERGO Hestia tworzą dwie spółki ubezpieczeniowe: STU ERGO Hestia SA i STU na Życie ERGO Hestia SA. Spółki Grupy oferują ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia, a także dla przemysłu oraz małego i średniego biznesu. Ubezpieczenia oferowane są pod 4 markami: ERGO Hestia, MTU, mtu24.pl oraz You Can Drive.

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia powstało w 1991 roku. Dzięki dynamicznemu rozwojowi osiągnęło pozycję największej firmy ubezpieczeniowej spośród powstałych w warunkach gospodarki wolnorynkowej w Polsce. Głównym akcjonariuszem spółek Grupy ERGO Hestia jest międzynarodowy koncern ubezpieczeniowy ERGO Versicherungsgruppe AG, należący do największego reasekuratora, Munich Re.

Prezesem Grupy ERGO Hestia od początku jej funkcjonowania jest Piotr Maria Śliwicki.

 

Rzecznik Prasowy Grupy ERGO Hestia

Dane adresowe

Grupa ERGO Hestia

Hestii 1, Sopot, 81-731


Newsletter

Otrzymuj najnowsze informacje o Grupie ERGO Hestia.